hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افتتاح ۲۵ پروژه فنی و عمرانی در دهه فجر

افتتاح ۲۵ پروژه فنی و عمرانی در دهه فجر

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در ایام دهه فجر 25 پروژه فنی و عمرانی در ایام دهه فجر در قم افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،عباس حلوایی زاد در نشست رسانه‌ای افتتاح و بهره‌برداری از ۱۱۰ پروژه شهرداری قم در ایام دهه فجر که در شهرداری قم برگزار شد، بودجه سال ۹۸ شهرداری قم در بخش عمرانی را بالغ بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیاده راه سازی مورد توجه بسیار قرار گرفته و ۱۵۴ هزار متر مربع در بودجه ۹۸ برای این امر در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه طی امسال ۱۷۵ هزار متر مربع طول جدول سازی معابر بوده است، گفت: احداث پارک در سطح شهر قم طی امسال با توجه به بودجه در نظر گرفته شده در سال ۹۸، حدود ۳۴۰ هزار متر مربع بوده است.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در خصوص بهسازی معابر شهری نیز افزود: علی رغم نوسانات اقتصادی در زمینه بهسازی معابر شهری اقدامات بسیاری انجام گرفته است و با توجه به اینکه حداقل آسفالت سطح شهر سالانه بالغ بر ۲۲۰ هزار تن بوده است، از سال ۹۴ تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آسفالت انجام گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم رتبه خوبی در بحث تولید آسفالت داشته است، بیان کرد: با وجود اینکه پروژه‌های کلان شهری با جدیت در حال اجراست اما مشکلات ملکی و تأسیساتی که پروژه‌ها به وقوع می‌پیوندد زمان بر است و موجب اندکی تأخیر در افتتاح پروژه‌ها می‌شود.

 

حلوایی زاده از افتتاح ۲ سوله ورزشی در قم خبر داد و افزود: برای احداث پنج سوله ورزشی دیگر قرارداد منعقد شده و احداث هر سوله با اعتبار بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان در حال اجراست.

 

وی همچنین از افتتاح ۲۵ پروژه فنی و عمرانی در دهه فجر خبر داد و افزود: احداث شبکه‌های نورپردازی و تکمیل منبع ذخیره آب بتنی آیت الله بروجردی در حال اجراست.

 

وی در خصوص پروژه تقاطع ولیعصر افزود: مبلغ پیمان تقاطع غیر همسطح ولیعصر ۴۱ و نیم میلیارد تومان بود که ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی ماه‌های گذشته محور مستقیم آن به بهره برداری رسید.

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: در سطح منفی یک پروژه، ایستگاه مترو واقع شده است که حداقل عمق ایستگاه ۱۵ متر منفی و رمپ جلو ۱۵ متر مثبت و در واقع ۳۰ متر ارتفاع آن است که احداث آن اقدامی مشکل بود.

 

وی اضافه کرد: مشکلی که در راست گرد کبیری به سمت خلیج فارس وجود داشت و نیاز به جابجایی برق فشار قوی در این منطقه بود که برای این اقدام در سه مقطع خاموشی انجام و رفع معارض شد که پس از این اقدام در مسیر به سمت خلیج فارس تا پایان سال بتن ریزی و بهره برداری انجام شده و امیدواریم اوایل سال آینده کل پروژه به بهره برداری برسد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد