hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فواید و استفاده های جالب ار پوست لیمو!

فواید و استفاده های جالب ار پوست لیمو!

لیموترش از آن دسته مرکباتی است که فواید زیادی دارد بخشی از آن در این مطلب آمده است.
 لیمو و بقیه مرکبات افزون بر این که خوشمزه هستند،اسانسی دارند که می‌توان از پوست آن‌ها هم به تنهایی برای تهیه انواع غذاها، سس‌ها، کیک‌ها و شیرینی جات استفاده کرد و به دلیل خواص شیمیایی ترکیبات آن‌ها برای بهداشت فردی و خانه داری و نظافت هم از آن کمک گرفت. این کار افزون بر این که در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌کند، غذا‌ها و خانه شما را هم خوش عطروبو می‌کند.

استفاده از پوست لیمو برای سس: شما می‌توانید از لیمو برای تهیه سس ها، چاشنی و امثال آن استفاده کنید.

رنده کردن پوست لیمو: استفاده از پوست لیموی رنده شده طعم میوه‌ای را به غذا می‌دهد و موجب می‌شود از غذای خود بهتر لذت ببرید. توجه داشته باشید که دانه‌های لیمو بسیار تلخ است پس حتما آن‌ها را دور بریزید.

مکعب‌های یخ لیمو: برای این کار، می‌توانید از آب لیمو هم استفاده کنید. یک قابلمه را با آب داغ پر کنید و پوست لیمو را درون آن بریزید و بگذارید تا یک ساعت بماند تا مطمئن شوید که لیمو به طور کامل در آب حل شده است. بعد از صاف کردن، آن را در قالب یخ بریزید و از این تکه‌های یخ برای آب میوه‌های خود استفاده کنید و ازطعم کاملاً متفاوت آن لذت ببرید.

دمنوش پوست لیمو: پوست لیمو را خشک و از آن برای تهیه چای استفاده کنید. برای افرادی که می‌خواهند خشک کردن به سرعت انجام شود می‌توانند این کار را در فر انجام دهند. سپس پوست‌ها را در محلی خنک و خشک نگهداری کنید تا هر وقت دلتان خواست برای چای لیمو استفاده شود.

کمک به سفید شدن دندان‌ها: کافی است قسمت داخلی پوست لیمو را روی دندان هایتان بمالید تا درخشان شود.
 
از بین برنده لک‌های پیری:پوست لیمو را روی سطح پوست تان بمالید. این کار باعث می‌شود لک‌های پیری روی پوست شما کم رنگ‌تر به نظر برسد.
 
پوست لیمو یک خوشبو کننده:کمی از پوست لیمو را همراه آب در قابلمه بریزید وبجوشانید این باعث خوشبو شدن اتاق می‌شود.

پوست لیمو برای ماساژ پا‌ها: پوست لیمو را در آب بجوشانید و روغن زیتون و شیر بادام را به این مخلوط اضافه کنید. پاهایتان را در آن مخلوط قرار دهید. این کاربه پا‌های شما کمک خواهد کرد تا آرام شود و پوست پا نرم تربه نظر بیاید.
 
پوست لیمو ضد شوره طبیعی: پوست لیمو را روی پوست سر خود بمالید و مطمئن شوید که به مناطق مشکل داری که شوره سر معمولاً در آن‌ها ظاهرمی‌شود، رسیده است. این کار را بار‌ها و چند روز پشت سر هم انجام دهید تا مشکل شما کامل حل شود.
 
دور کردن مورچه‌ها :مورچه‌ها واقعاً بوی لیمو را دوست ندارند و از آن دوری می‌کنند. سعی کنید کمی از پوست لیمو را در مناطقی که مورچه‌ها بیرون می‌آیند، قرار دهید.
 
پولیش برای کروم و مس: پوست لیمو درخشش مس را نیز به ارمغان می‌آورد. پوست لیمو را روی سطح مسی تیره بمالید تا درخشان شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد