hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هزینه ورود به طرح کاهش گران شد/ تعیین سقف تردد خودروها در حلقه دوم

هزینه ورود به طرح کاهش گران شد/ تعیین سقف تردد خودروها در حلقه دوم

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به گران شدن هزینه ورود به محدوه کاهش (زوج و فرد سابق)، گفت: قرار است برای کاهش تردد خودروها در این محدوده، سقف و محدودیت ایجاد شود.
یوسف حجت، درباره تغییرات طرح ترافیک شهر تهران در سال 99، اظهار کرد: برای طرح ترافیک، یک مبلغ پایه وجود دارد که در  سال جاری این رقم  23 هزار تومان است و در محدوده مرکزی با ضریب 1.5 و در محدوده کاهش (زوج و فرد سابق) با ضریب 0.75 اعمال می‌شد اما برای سال آینده رقم پایه که 28 هزار تومان تعیین شده را با ضریب «یک» در محدوده کاهش اعمال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس هزینه ورود به محدوده کاهش گران‌تر می‌شود تا نقش بازدارنده در ورود خودروها به این محدوده داشته باشد البته در این صورت طرح کاهش باز هم از محدوده مرکزی طرح ترافیک 66 درصد ارزان‌تر است.
سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا این تنها راه ایجاد بازدارندگی برای ورود خودروها به محدوده کاهش است، گفت: راه دیگر این است که علی‌رغم تعیین 20 روز تردد آزاد خودروها در هر فصل و پولی شدن ورود مازاد به این محدوده، قرار است سقف و محدودیتی اعمال شود. بر این اساس ممکن است 50 الی 60 هزار خودرو مجاز به تردد در محدوده طرح کاهش شوند البته این سقف باید در شورای عالی ترافیک تعیین شود.
وی با اشاره به اینکه سال جاری 30 درصد خودروها نسبت به اخذ معاینه فنی برتر اقدام کرده بودند، خاطرنشان کرد: همچنین قصد داریم تخفیف اخذ معاینه فنی برتر برای خودروها را به عنوان یک اهرم تشویقی از 25 به 30 درصد افزایش دهیم.
حجت همچنین درباره تأثیر طرح جدید ترافیک در کاهش آلودگی هوا و ترافیک، گفت: میزان ترافیک نسبت به سال گذشته با اجرای طرح جدید، کاهش نداشته است اما درباره آلودگی هوا پیچیدگی‌هایی وجود دارد. در موضوع آلودگی هوا دو پدیده وجود دارد؛ یکی از آنها «انتشار» و دیگری «تهویه» است که فاکتور نخست در اختیار بشر است و ما موظف به کاهش آن هستیم اما فاکتور دوم در اختیار ما نیست چراکه یک پدیده طبیعی است.
وی افزود: بنابراین وقتی آلودگی هوا را در نظر می‌گیریم باید ببینیم چه سهمی از‌ آن به انتشار و چه سهمی به تهویه مربوط می‌شود؛ بر این اساس اگر وضعیت سال جاری را با سال گذشته مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که ضریب تهویه نسبت به سال گذشته 30 درصد بدتر بوده است در حالی که انتشار کمتری داشته‌ایم اما آلودگی هوا بیشتر نشان داده می‌‌شود.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: بنابراین اگر ظاهر امر را نگاه کنیم آلودگی هوا بیشتر شده پس عملکرد منفی بوده است اما اگر علمی نگاه کنیم می‌گوییم کاهش انتشار وجود داشته اما به دلیل بد شدن وضعیت تهویه، آلودگی هوا بیشتر خودش را نشان داده است.
وی اظهار کرد: برداشت ما این است که در محدوده طرح ترافیک نسبت به سال گذشته تردد خودروها کاهش داشته است و امیدواریم در سال آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد اما در محدوده کاهش به طور متوسط 4 درصد افزایش تردد داشته‌ایم که امیدواریم با افزایش ضریب مبلغ پایه افزایش تردد، جبران شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد