hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پیشنهاد طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

پیشنهاد طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

ویروس‌ها جزو انگل‌های اجباری و برای رشد و تکثیر نیازمند به بدن میزبان هستند، بیشتر ویروس‌های بیماری‌زای انسانی در سیستم گوارشی شروع به فعالیت می‌کنند.

در واقع مخزن اصلی اکثر بیماری‌های ویروسی، روده‌ها و معده است، لذا بهداشت دهان و دندان‌ها، بهداشت مواد غذایی و رعایت نکات بهداشتی، بهداشت فردی و به ویژه بهداشت دست‌ها در اماکن عمومی از جمله راهکارهای مناسب برای جلوگیری از سرایت ویروس از جمله ویروس کرونا است.
کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا دستگاه تنفس فوقانی می‌شود، بیشتر ویروس‌های کرونا خطرناک نیستند اما برخی از انواع آن‌ها جدی هستند.
تأکید می‌شود که در اماکن عمومی از ماسک استفاده شود و تا حد امکان مصرف گوشت‌ها به‌ ویژه ماهی، میگو و گوشت گاو را باید محدود کرد، اما این پرسش پیش می‌آید که طب سنتی درباره نحوه پیشگیری و مقابله با هرگونه ویروس انسانی از جمله «کرونا» راهکارهایی دارد؟
سید ابوالفتح شیرمردی، محقق طب سنتی در چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح بهترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد: از جمله راهکارها می‌توان به حجامت عام اشاره کرد چرا که تأثیر حجامت در مورد پیشگیری از آنفلوآنزا موفقیت‌آمیز بوده است.
وی افزود: با رایزنی با همکاران چینی، آنان نیز بر اثرگذاری حجامت در پیشگیری از ابتلا به کرونا تأکید دارند، حجامت موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و فرد را در برابر ابتلا به این بیماری واکسینه می‌کند، یا فردی به این بیماری مبتلا شد به راحتی درمان شود.


بیشتر بخوانید: 

چگونه از کروناویروس در امان بمانیم؟
"ماسک" در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر است؟
ویروس‌های "سارس" و "مرس" را بشناسید
ویروس کرونا ناشناخته است
جای نگرانی درباره ویروس کرونا وجود ندارد/ مردم بهداشت فردی را رعایت کنند

شیرمردی گفت: تهیه مخلوطی از ریشه شیرین‌بیان (۲۰ گرم)، گل بنفشه (۱۰ گرم)، گل پنیرک (۱۰ گرم)، سپستان (۵ گرم)، تاج ریزی (۵ گرم)، گل ختمی (۱۰ گرم)، گل زوفا (۱۵ گرم)، پر سیاوشان (۱۰ گرم)، عناب (۵ گرم)، انجیر (۱۰ دانه) و مویز (۲۰ دانه) که در آب جوشانده شود و قبل از غذا به میزان نصف لیوان استفاده شود می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری مؤثر باشد.
این پزشک طب سنتی در استان با تأکید بر لزوم حفظ بدن در برابر سرما، گفت: استفاده از شال و کلاه و لباس گرم توصیه می‌شود، ضمن اینکه هنگام خروج از خانه باید داخل بینی روغن زده شود و حتی‌الامکان از ماسک استفاده شود.
شیرمردی تصریح کرد: روغن مالی بدن و سر و گردن با روغن سیاهدانه، تدخین و دود اسفند و کُندر در اتاق برای ضد عفونی کردن، رعایت بهداشت تماس و شست و شو از دیگر توصیه‌ها برای مصون ماندن در برابر ویروس کرونا است.
وی در پایان گفت: در صورت ابتلا به این ویروس می‌توان از عرق بید برای پایین آوردن تب استفاده کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد