hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > 119 اثر تاریخی خراسان رضوی در انتظار ثبت ملی

119 اثر تاریخی خراسان رضوی در انتظار ثبت ملی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تهیه و تکمیل پرونده ۱۱۹ اثر تاریخی، فرهنگی و معنوی این استان به‌منظور ثبت در فهرست ملی پایان‌یافته است.

مرجان اکبری با اعلام این خبر افزود: این تعداد پرونده به شورای ثبت آثار تاریخی در وزارت میراث فرهنگی ارسال‌شده است. او ادامه داد: با توجه به شمار زیاد آثار پیشنهادی استان درخواست برگزاری شورای ثبت ملی به میزبانی خراسان رضوی نیز ارائه‌شده است که تا‌کنون پاسخی مبنی بر مثبت یا منفی بودن این پیشنهاد دریافت نکرده‌ایم. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: علاوه بر این، تهیه و آماده‌سازی ۳۰۰ پرونده دیگر برای آثار تاریخی، فرهنگی و معنوی خراسان رضوی به‌منظور پیشنهاد در فهرست آثار ملی در حال انجام است. او افزود: هم‌اکنون استان دارای بیش از ۱۰۰ هزار اثر غیرمنقول و ۱۰ هزار اثر منقول شناسایی‌شده و دارای ارزش تاریخی، فرهنگی و معنوی برای ثبت در فهرست آثار ملی است.

گفتنی است: تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی استان خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است.

به عقیده باستان شناسان پیشینه خراسان بزرگ به حدود ۸۰۰ هزار سال قبل یعنی به زمان پیش از ورود آریایی‌ها به فلات ایران می‌رسد که در این میان خراسان رضوی به‌عنوان قلب تپنده خراسان قدیم از اهمیت بیشتری به لحاظ جاذبه‌های تاریخی، تمدنی و گردشگری برخوردار است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد