hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۵ استفاده‌ی متفاوت از شیشه‌پاک‌کن!

۵ استفاده‌ی متفاوت از شیشه‌پاک‌کن!

گاهی محصولات تولیدی و کارخانه‌ای که برای هدف خاصی ساخته می‌شوند، می‌توانند برای اهدافی به غیر از آنچه همه می‌دانند هم اهمیت پیدا کنند. در این مطلب قرار است استفاده‌های متفاوتی از مایع شیشه پاک‌کن را بازگو کنیم که شاید تا به حال چیزی در موردش نشنیده باشید.
شیشه پاک‌کن در دهه ۱۹۳۰ میلادی اختراع شد. از آن زمان تا به حال این محصول جدید به افراد کمک می‌کند شیشه‌ها را سریع‌تر و البته با تأثیر بیشتر تمیز کنند. حالا فکر می‌کنید کاربرد‌های دیگر این محصول چه خواهد بود؟

کاربرد شیشه پاک‌کن
این محصول که در اصل به رنگ آبی و شفاف ساخته شده بود، امروزه در رنگ و اسانس‌های مختلف نیز دیده می‌شود. با وجود آنکه محصول اولیه قابلیت اشتعال بالایی داشت، بعد از آن بر اساس سورفاکتانت‌ها اصلاح شد و به فرمولاسیون جدید رسید.
۱. استفاده به عنوان دافع حشرات
یکی از کاربرد‌های کمتر شناخته شده این محلول، کشتن و از بین بردن حشرات موذی است. به همین دلیل می‌توانید آن را به طور مستقیم به سمت حشرات اسپری کنید و در این صورت از رایحه قوی و آزاردهنده حشره‌کش‌ها اجتناب کرده باشید.
علاوه بر کشتن، اگر مایع شیشه پاک‌کن حاوی آمونیاک باشد، برای دفع کردن حشرات هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایحه این مایع برای این موجودات ناخوشایند است، پس اگر آن را به شیشه‌ها و در ورودی خانه اسپری کنید، از ورود حشرات موذی به فضای داخلی جلوگیری کرده‌اید.
۲. تمیز کردن زیورآلات و جواهرات
آیا می‌دانستید می‌توانید شیشه پاک‌کن را برای تمیز کردن زیورآلات خود هم به کار ببرید تا درست مانند روز اولشان شوند؟ البته قبل از استفاده این محلول مطمئن شوید زیورآلات مورد نظرتان از موادی ساخته شده باشد که در برابر الکل و آمونیاک آسیب نبیند. برای مثال شیشه پاک‌کن برای درخشش الماس فوق‌العاده است.
به خاطر داشته باشید که نباید محلول شیشه پاک‌کن را بیش از دو دقیقه روی زیورآلات و جواهرات خود نگه دارید، برای این منظور می‌توانید از مسواک استفاده کنید. بعد از زمانی کوتاه، زیورآلات خود را به خوبی آبکشی و با حوله یا دستمال نخی خشک کنید.
۳. از بین برنده چربی

به دلیل ترکیبات تند و قوی شیشه پاک‌کن، برای از بین بردن چربی نیز به کمکتان می‌آید. به خصوص اگر در قسمت‌هایی از خانه چربی‌هایی وجود دارند که به سختی پاک می‌شوند، پیشنهاد می‌شود از این محلول استفاده کنید. با وجود آنکه محصولات از بین برنده چربی بسیاری در بازار و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، ولی می‌توانید برای این منظور از شیشه پاک‌کن هم استفاده کنید.
چربی‌هایی که روی اجاق گاز، قابلمه و ماهیتابه، هود آشپزخانه و حتی روی سطح ماشین تشکیل می‌شوند را با کمک از این محصول پاک‌کنید. بعد از اتمام فرآیند تمیزکاری، فراموش نکنید سطح وسیله مورد نظر را به خوبی با دستمال مرطوب پاک‌کنید یا آن را با آب بشویید تا ردپایی از شیشه پاک‌کن باقی نماند.
۴. درخشندگی سطح زمین و کاشی‌ها
شیشه پاک‌کن برای برق انداختن و درخشندگی سنگ گرانیت و مرمر در سطح زمین نیز قابل استفاده است. برای این منظور کافی است مقداری از این محلول را با آب رقیق کنید تا به پاک‌کننده زمین تبدیل شود. البته استفاده از این مایع تمیز کننده برای چوب، لمینیت و سطوحی که ممکن است با آمونیاک آسیب ببیند، پیشنهاد نمی‌شود.
شیشه پاک‌کن را می‌توانید برای شستن کاشی‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز به کار ببرید. در سرویس بهداشتی از این محلول برای تمیز کردن وان یا سنگ توالت استفاده کنید. در این حالت اجازه دهید شیشه پاک‌کن چند دقیقه روی سطح مورد نظر باقی بماند تا لکه‌های سرسخت را از بین ببرد.
۵. از بین بردن جرم و کثیفی‌های قوی

در بین همه استفاده‌هایی که تا به حال از شیشه پاک‌کن ذکر شد، این محلول برای وسایل نام برده شده هم مؤثر است:
  •  از بین برنده لکه لباس (به غیر از لباس‌های ابریشمی و پشمی): شیشه پاک‌کن حتی لکه‌های سخت مانند لکه خون یا گوجه فرنگی را هم پاک می‌کند. این ماده برای لکه‌های فرش هم کاربرد دارد البته در صورتی که از پشم بافته نشده باشد.
  • تمیز کردن اسباب بازی کودکان: با استفاده از شیشه پاک‌کن قادر هستید باکتری‌های اسباب بازی کودکان را بکشید و از بین ببرید.
  • پاک‌کننده تخته سیاه: از این محلول برای تمیز کردن قسمت‌هایی استفاده کنید که هرگز به طور کامل پاک نمی‌شوند.
  • مبلمان فضای بیرون
  • تخته برش مواد غذایی
  • حال که با کاربرد‌های متفاوت و حیرت‌انگیز شیشه پاک‌کن آشنا شدید، می‌توانید برای مراحل مختلف خانه‌داری به سراغش بروید. با همه این کاربرد‌ها می‌توانید تعداد شوینده‌ها را در خانه‌تان کاهش دهید و از یک محصول به صورت چندکاره استفاده کنید. همچنین می‌توانید چند قطره اسانس روغنی را به این محلول اضافه کنید تا رایحه خوشی بر جای بگذارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد