hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ‌درخواست مدیریت بحران ‌اصفهان از سازمان محیط زیست برای تهیه طرح احیای تالاب گاوخونی

‌درخواست مدیریت بحران ‌اصفهان از سازمان محیط زیست برای تهیه طرح احیای تالاب گاوخونی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از سازمان محیط‌زیست خواسته‌ شده که طرح جامع احیای تالاب گاوخونی را مانند احیای دریاچه ارومیه تهیه کند.
منصور شیشه‌فروش با اشاره به روز جهانی تالاب‌ها اظهار داشت: جلسه‌ای با حضور سمن‌ها و بخش‌های مختلف در راستای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی برگزار شد.
وی با بیان اینکه تالاب گاوخونی 47 هزار هکتار وسعت دارد، افزود: این تالاب، در سال‌های پرآبی زیستگاه 150 هزار قطعه پرنده بوده که لانه‌گذاری می‌کردند و در سال جاری طبق سرشماری صورت گرفته 6 هزار و 500 قطعه پرنده در این تالاب زندگی کرده‌اند، این در حالی است که از این مساحت بسیار، تنها 5 درصد آب در این تالاب وجود دارد که به‌صورت نم و رطوبت است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تالاب بین‌المللی گاوخونی ثبت جهانی شده و به‌عنوان یک تالاب ارزشمند با تنوع زیستی و گیاهی شناخته‌ شده است، تصریح کرد: این تالاب زیستگاه گونه نادر زاغ بور است که باید حفاظت شود و از سازمان محیط‌زیست خواسته‌ شده که طرح جامع احیای تالاب گاوخونی را مانند احیای دریاچه ارومیه تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: همواره باید در تالاب گاوخونی آب جاری باشد که در این مورد حق‌آبه این تالاب مورد تأکید قرار گرفته و از طرفی هم برای بیابان‌زدایی و جلوگیری از افزایش کانون‌های گردوغبار در استان اصفهان، لازم است تا برای تبدیل نشدن تالاب گاوخونی به مرکز گردوغبار همواره آب در آن جریان داشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد