hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ماجرای توریست‌های مشکوک به کرونا در یزد چه بود؟

ماجرای توریست‌های مشکوک به کرونا در یزد چه بود؟

وزیر بهداشت گفت: دو توریست چینی و آلمانی ساکن در یزد حامل ویروس کرونا نیستند.
سعید نمکی، وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم اختتامیه صد و دهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌‌های علوم پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: امسال ظرفیت پذیرش دانشجو  ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این موضوع بر گردن رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی افتاده، اما خوشبختانه ما سال را با کمترین مشکل  به پایان می‌رسانیم.
او ادامه داد: تربیت نیرو باید طوری باشد که دانشگاه‌ها علم را به ثروت تبدیل کنند. امروزه یکی از مشکلات جدی ما بیکاری فارغ التحصیلان دارای مدرک لیسانس به بالا است.
نمکی تأکید کرد: مقالات ما باید بر اساس نیاز‌های جامعه و کشور باشد و پرستاران ما در بیمارستان باید از یک هویت مستقل برخوردار باشند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آموزش‌های ما باید جامعه محور باشد، ادامه داد: دانشجوی پزشکی باید با مؤلفه‌های اجتماعی آشنا باشد و ما این مؤلفه‌ها را برای دانشجویان پزشکی سطح‌بندی می‌کنیم.
نمکی درباره وضع دو توریست مشکوک به کرونا ویروس در یزد گفت: دو توریست، یک نفر چینی و یک نفر آلمانی اکنون تحت الحفظ در قرنطینه در یزد به سر می برند اما هیچ کدام از آن‌ها دارای ویروس کرونا نیستند.
او افزود : ویروس کرونا دوره کمون کمتر از ۵ روز دارد . توریست چینی ۱۲ روز پیش به یزد آمده است و به خاطر یک گلودرد ساده، ما او را در بیمارستان بستری کرده ایم.
وزیر بهداشت گفت: موضوع حاشیه نشین‌ها بسیار مهم است و باید به صورت کالبدی و اجتماعی به این مسائل نگاه کنیم و ما باید به دلیل افزایش سالمندی توجه ویژه‌ای به سالمندان کشور و کاهش جمعیت کنیم. معتقدم که اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» کمک زیادی در زمینه موضوع سالمندی و ارتقای کیفیت آن‌ها می‌کند.

نمکی تصریح کرد: کمیته ارزیابی بیمارستان در هر کلان منطقه باید تشکیل شود و ما نباید بگذاریم بیمار برای تهیه دارو و یا ملزومات خود آواره داروخانه‌ها در بیرون از بیمارستان شود.
او گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها تا پایان سال، نسخه نویسی الکترونیکی را کامل می‌کنند و باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.
وزیر بهداشت اضافه کرد: ضریب اشغال تخت در برخی از مناطق، غم‌انگیز است و تا آخر اسفند باید گزارشی از میران تخت‌های خالی به من داده شود. 
نمکی گفت: ما هیچ مرکزی را تعطیل نمی‌کنیم، اما باید بهره‌وری آن افزایش پیدا کند. معتقدم که میزان استفاده از بالگرد هوایی اورژانس باید مورد بازنگری قرار بگیرد. باید یک بررسی جدی انجام دهیم تا بفهمیم کدام مناطق نیازمند پایگاه‌های زمینی و هوایی اورژانس هستند.
او بیان کرد: باید کمیته ملی برای استقرار سیستم ارجاع و پزشک خانواده تشکیل شود و امیدوارم امسال که جشن مدارس عاری از پوسیدگی را بگیریم.
نمکی تاکید کرد: ما باید به موضوع کنترل بیمار از راه دور توجه بیشتری داشته باشیم و خوشبختانه باید بگویم که با آموزش‌های لازم میزان مصدومان چهارشنبه‌سوری سال گذشته به اندازه ۶۷ درصد کاهش پیدا کرده است.
وزیر بهداشت در پایان گفت: کمبود‌های خاصی در زمینه دارویی نداریم، اما دانشگاه‌ها باید سهم دارو را رعایت کنند تا مشکلی برای شرکت‌های پخش و توزیع اقلام دارویی ایجاد نشود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد