hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس کرونا منجر به سقط جنین می‌شود

ویروس کرونا منجر به سقط جنین می‌شود

عضو انجمن متخصصان داخلی‌عفونی، ریوی و ویروس‌شناسی گفت: کروناویروس می‌تواند در زنان باردار مبتلا به ویروس باعث زایمان زودرس و سقط جنین شود.

مهرداد صلاحی با بیان اینکه ویروس کرونا در بارداری می‌تواند سبب سقط جنین شود، اظهار کرد: تاخیر رشد داخلی رحمی یا کاهش وزن نوزاد هنگام تولد نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که کویروس کرونا برای زنان باردار و جنین ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر مادر باردار به ویروس کرونا مبتلا شود و در سه ماهه اول بارداری در فاز نارسایی ریوی قرار بگیرد وعلائمی ناشی از نارسایی حاد تنفسی در بالغین را داشته باشد، می‌تواند منجر به مرگ مادر و جنین شود، البته این مشکل در مرحله انتهایی عفونت‌های ویروسی کرونا که درگیری ریوی و تنفسی ایجاد می‌کند، اتفاق خواهد افتاد.

متخصص داخلی‌عفونی و عضو انجمن متخصصان داخلی‌عفونی، ریوی و ویروس‌شناسی تصریح کرد: در صورت ایجاد نارسایی توسط کروناویروس خون به جنین نمی‌رسد و نارسایی جفت نیز رخ خواهد داد که به دنبال آن نیز هایپوکسی برای جنین اتفاق می‌افتد.


 بیشتر بخوانید: 

کروناویروس و راهکارهای مؤثر برای پیشگیری آن
چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم؟
ویروس کرونا ناشناخته است
واکسن ویروس جدید کرونا تا ۳ ماه آینده آماده می شود
آیا ویروس کرونا وارد کشور شده است؟

وی با توضیح اینکه احتمال زایمان زودرس برای مادر مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد، افزود: مادر مبتلا به علت داشتن تب بالا و درگیری ریوی احتمال پارگی کیسه آب و زایمان زود رس را دارد و نوزادی که زود به دنیا آمده نیزممکن است دچار مشکلات و عفونت‌های تنفسی، اختلالات الکترولیتی مانند اختلال در میزان کلسیم و قند و ... نیز شود.

صلاحی با اشاره به اینکه در مادر درگیر به کرونا ممکن است جنین نیز در رحم از طریق جفت به ویروس کرونا مبتلا شود، خاطرنشان کرد:  زنده ماندن جنین در مادر مبتلا بستگی به میزان آلودگی ویروس در خون مادر دارد، هرچه میزان آلودگی به ویروس در مادر بیشتر باشد، احتمال درگیر شدن جنین هم افزایش می‌یابد و شانس ابتلا به عوارض کرونا برای جنین و مادر نیز زیاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر زنان باردار و جنین، کودکان، سالمندان، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، لوپوس، انواع رماتیسم و ... دارند و افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، احتمال آلودگی به ویروس کرونا در آن‌ها بیشتر است، بنابراین باید بیشتر مراقب باشند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد