hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پایان مرمت گنبد مدرسه چهارباغ نزدیک است

پایان مرمت گنبد مدرسه چهارباغ نزدیک است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: طی سالهای اخیر عملیات مرمت گنبد مدرسه چهارباغ به صورت پیوسته ادامه داشته و امیدواریم تا پایان سال این عملیات خاتمه یابد.

فریدون الهیاری با بیان اینکه مدرسه چهارباغ آخرین بنای تاریخی دوران صفوی در اصفهان است، اظهار داشت: عملیات مرمت کاشیکاری های سطح گنبد مسجد چهارباغ اصفهان با بررسی وضعیت کاشیکاری ها و اعلام نیاز به اقدامات مرمتی و حفاظتی از سوی کارشناسان حوزه میراث فرهنگی اداره کل از سال ۱۳۹۱ با مرمت سه ترک از ۱۲ ترک گنبد آغاز شد.

وی افزود: در سالهای اخیر عملیات مرمت گنبد مدرسه چهارباغ اصفهان به صورت پیوسته ادامه داشته و هشت ترک دیگر به طور کامل مرمت و ترک آخر نیز در دست مرمت است و امیدواریم امسال کارگاه مرمتی گنبد مدرسه چهارباغ به پایان برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: موقعیت مکانی بنای مدرسه چهارباغ در خیابان تاریخی چهارباغ اصفهان، این بنا را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری فرهنگی شهر اصفهان تبدیل کرده و نمای چشم نواز گنبد فیروزه ای رنگ مدرسه، جلوه هنری باشکوهی را در این خیابان به نمایش گذاشته است.

گفتنی است مدرسه چهارباغ که مدرسه سلطانی و مدرسه مادرشاه نیز نامیده می شود برای تدریس و تعلیم به طلاب علوم دینی در دوره شاه سلطان حسین آخرین پادشاه صفوی از سال ۱۱۱۶ تا ۱۱۲۶ هجری قمری ساخته شده است. مدرسه چهارباغ که هم مدرسه و هم مسجد بوده با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت در ضلع شرقی خیابان چهارباغ قرار دارد و امروزه مدرسه علمیه امام صادق (ع) نام دارد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد