hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بهترین کار تماس با پلیس است

بهترین کار تماس با پلیس است

ماده ١۶٣ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مکان‌هایی را که ایستادن یا توقف وسیله نقلیه در آن ممنوع است، به طور کامل مشخص کرده است.
در آیین‌نامه دریافت جرایم نیز مبلغ جریمه در صورت تخطی از این قوانین وجود دارد. یک نگاه اجمالی به آن‌ها می‌تواند یادآوری خوبی باشد برای افرادی که آن‌ها را فراموش کرده‌اند. جدای از کثرت تخلف‌های صورت گرفته در معابر و خیابان‌های اصلی، در معابر فرعی هم متأسفانه خلاف‌های زیادی رخ می‌دهد. در این بین، بحث توقف در پیاده‌رو به‌ویژه توقف به صورت عمود روی پل منازل بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. در زمان خدمتم (رییس پلیس اسبق راهور خراسان رضوی)یکی از رایج ترین تخلفات مردم بحث پارک کردن روی پل منازل بود. خیلی از مردم فکر می‌کنند جاهایی که توقف ممنوع است حتما باید تابلو داشته باشد. تمام رانندگان خودرو و موتورسیکلت‌ها موظف هستند این قانون‌ها را بدانند و رعایت کنند.نکته دیگری که وجود دارد این است که بحث و درگیری‌ها درباره جای پارک، تنها منتهی به کوچه، خیابان و پیاده‌روها نمی‌شود. یعنی اگر شما به صورت تصادفی بروید سراغ عده‌ای و نظر آن‌ها را در این‌باره بپرسید، به‌ویژه افرادی که در منازل آپارتمانی زندگی می‌کنند، حتما به وجود این مشکلات در محل سکونت خود اذعان می‌کنند. خیلی از درگیری‌ها سر جای پارک بین همین همسایه‌ها رخ می‌دهد. متأسفانه از این دست موارد زیاد است.
بحث از جای پارک یک معضل خیلی بزرگ است. خیلی از درگیری‌هایی که به دلیل این قضیه رخ می‌دهد، از یک جر و بحث ساده فراتر می‌رود و به لجبازی‌های درازمدت و اعصاب خردکن منجر می‌شود. از این دست موارد زیاد پیش‌آمده‌است که می‌توانم برایتان تعریف کنم. همین چند وقت پیش فردی خودرو‌ش را مقابل در خانه یک نفر پارک کرده بود. در ادامه فرد مقابل در یک اقدام تلافی‌جویانه باد لاستیک‌های خودرو طرف را خالی کرده بود. البته قضیه همین‌جا تمام نشد. صاحب خودرو دوباره می‌خواست قضیه را تلافی کند و این مرتبه آیفون منزل را از جا کند و با خودش برد. جالب اینکه حتی برایش یادداشتی هم نوشته و به کارش اعتراف کرده بود. خیلی اوقات متأسفانه کار به زد و خوردهای فیزیکی هم می‌کشد. شهروندان فراموش نکنند هر زمان در این‌باره و مقولات مشابه این اتفاق به مشکل خوردند زنگ زدن به پلیس بهترین راه است. پلیس می‌آید طرف را جریمه می‌کند و دیگر کار به جاهای باریک نمی‌کشد. ﷯
حمیدرضا جعفری
کارشناس تصادفات
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد