hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صید و شکار پرندگان در استان گلستان ممنوع شد

صید و شکار پرندگان در استان گلستان ممنوع شد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گلستان در پی تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله از ممنوعیت صید و شکار پرندگان در استان خبر داد.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد تلفات غیرطبیعی و قابل توجه پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله هستیم.

وی افزود: پس از بازدید معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست، قرار شد صید و شکار پرندگان در استان‌های گلستان و مازندران از روز گذشته (دوشنبه) ممنوع شود.

کنعانی گفت: برهمین اساس تا اطلاع ثانوی شکارچیان باید از صید و شکار پرندگان در این استان‌ها خودداری کنند.

وی درباره علت مرگ و میر پرندگان در تالاب بین‌المللی میانکاله بیان داشت: هنوز علت این تلفات مشخص نشده و نیازمند بررسی است. کارشناسان در حال بررسی لاشه پرندگان و تشخیص علت مرگ و میرها هستند.

پیش از این نیز در پاییز و اوایل زمستان امسال نیز به علت شیوع بیماری آنفلوآنزا صید و شکار پرندگان در گلستان ممنوع شده بود.

منابع خبری به مرگ و میر بیش از 8 هزار قطعه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله اشاره کرده‌اند، این در حالی است که وقوع بیماری نیوکاسل و آنفلوآنزای پرندگان منفی اعلام شده اما عده‌ای معتقدند طعمه‌های آلوده و سمومی که در اثر پوسیدگی ریشه گیاهان ایجاد شده است می‌تواند عامل این تلفات غیرعادی باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد