hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > جذب 22 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای قم

جذب 22 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای قم

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اجرای پروژه‌های آبخیزداری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از وقوع سیل در کشور نام برد و گفت: در سال جاری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و پروژه‌های بیولوژیک بیش از 220 میلیارد ریال برای استان قم جذب شده است.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،رائد کمالی‌مقدم در گفت‌وگویی، با اشاره به وقوع سیل در سال جاری در برخی از استان‌های کشور اظهار کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از وقوع سیل در ایران انجام پروژه‌های آبخیزداری است و به همین علت رهبر معظم انقلاب اسلامی طی دو سال اخیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبالغ قابل توجهی را به پروژه‌های آبخیزداری اختصاص داده‌اند.
وی اضافه کرد: در فرودین سال جاری حجم بارندگی در کل کشور قابل توجه بود و استان‌هایی همانند خوزستان و لرستان درگیر خسارت‌های سیل شدند اما استان قم با توجه به انجام فعالیت‌های آبخیزداری درگیر سیلاب نشد.
 معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: سازه‌هایی که در قالب پروژه‌های آبخیزداری در زیرحوضه‌های آبخیز استان قم ایجاد شده است نقش قابل توجهی در مدیریت حوضه‌های آبخیز و در نهایت کنترل سیلاب دارد هر چند این سازه‌ها تاکنون جوابگوی نیاز استان بوده اما با افزایش حجم بارش‌ها نیازمندی به گسترش آن‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه سال جاری 18 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری و نیز پروژه‌های بیولوژیک به منظور مدیریت بهینه منابع طبیعی به سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور اختصاص یافته است، اظهار کرد: از این مبلغ، بیش از 220 میلیارد ریال برای استان قم جذب شده و با استفاده از بخشی از این اعتبار 30 سازه گابیونی و سنگ ملاتی در زیر حوضه‌های آبخیز استان قم ایجاد شده است.
کمالی‌مقدم خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 200 میلیون دلار به پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافت که از این مبلغ 12 میلیارد تومان در استان قم هزینه شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد