hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در قم

برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در قم

عضو هیات ‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی20 بهمن ماه سال جاری با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در محل مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار رویداد ایران، حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان در نشست خبری که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، از برگزاری همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در قم خبر داد و اظهار کرد : این همایش روز 20 بهمن ماه سال جاری در ایام پیروزی انقلاب در محل مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی به همت دانشکده حکمت و ادیان از زیر مجموعه های مجتمع امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی برگزار می شود، گفت: در برگزاری این همایش 27 نهاد و مرکز علمی مشارکت دارند.

عضو هیات ‌علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) شمار آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: 148 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و همچنین بیش از 90 مقاله نیز پذیرفته شده و 12 مقاله سفارش شده به این همایش رسیده است که این مقالات به صورت بسته جداگانه ای ارائه می شود.

وی در ادامه سخنان خویش از شرکت پررنگ بانوان در این همایش خبر داد و گفت: پس از اعلام فراخوان بیش از 50 درصد شرکت کنندگان که آثارشان به دبیرخانه رسید را بانوان تشکیل می دادند.

حجت الاسلام گرجیان با اشاره به ویژگی های بارز و انحصاری این همایش اشاره و عنوان کرد: برجسته سازي ماهیّت انقلابی حوزه علمیّه و دانشگاه اسلامي، برجسته سازي هويّت اجتماعي موجود در علوم انسانی، و بخصوص، در علوم حِکم و نشان دادن افق حِکمی عرفانی در انقلاب اسلامی از ویژگی های این همایش به شمار می رود.

وی اهداف اصلی همايش را مورد توجه قرار داد و گفت: تبیین اقدامات کاربردی حکمت اسلامی در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، تدقیق در ابعاد عقلانی و حکمی حکومت اسلامی، تبیین مورد پژوهانه در خصوص ابعاد حکمی اجتماعی بنیانگذار فقید انقلاب امام خمینی(ره) و آشنایی طلاب و فضلا و پژوهشگران با ابعاد حکمی انقلاب اسلامی و برانگیختن طیف طلبه و دانشجو و سوق دادن پایان نامه ها و مقالات آنها به سوی موضوعات کاربردی در مباحث نظری از اهداف اصلی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی به شمار می رود.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به دیدار اعضای برگزاری این همایش با آیت ‌الله‌ جوادی آملی اشاره کرد وگفت: در روز همایش فیلم دیدار با آیت الله جوادی آملی و سخنان ایشان پخش خواهد شد.






وی با اشاره به دیدار اعضای برگزاری این همایش با آیت ‌الله مصباح یزدی نیز اشاره کرد و گفت: در روز همایش آیت ‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه امام خمینی(ره) به عنوان سخنران اصلی این همایش به ایفای سخن می پردازد.

حجت الاسلام گرجیان از برگزاری چهار کمیته اصلی در برگزاری این همایش خبر داد عنوان کرد: فلسفه اسلامی، عرفان اسلامی، کلام اسلامی و فلسفه مضاف چهار کمیته اصلی برگزاری این همایش هستند.

دبیر علمی همایش ملی نقش حکمت اسلامی در انقلاب اسلامی با تبیین محورهای این همایش خاطرنشان کرد: محورهاي عرفان اسلامي و انقلاب اسلامي، محورهاي کلام اسلامي و انقلاب اسلامي و محورهاي فلسفه مضاف و انقلاب اسلامي از محورهای اصلی این همایش به شمار می رود.









امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد