hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خراسان رضوی| هفت روز سحر‌خیزی

خراسان رضوی| هفت روز سحر‌خیزی

استاندار شروع به کار دستگاه های دولتی را از ١٩ تیرماه یک ساعت جلو کشید
در ساعات پایانی روز گذشته استاندار خراسان رضوی از تغییر ساعات کاری استان در روزهای‌ پیش‌رو خبر داد. علیرضا رشیدیان گفت: از روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه لغایت ٢۵ تیرماه ساعت شروع به کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی در تمامی شهرستان‌های استان یک ساعت جلو کشیده می‌شود و این مراکز از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ١٣:٣٠ به فعالیت خواهند پرداخت.
این تصمیم استاندار بر اساس مصوبه جلسه هیئت دولت در عصر روز گذشته است که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد و در این جلسه با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر جابه‌جایی ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی موافقت شد. بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعات کاری در استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان‌و‌بلوچستان به ساعت ۶:٣٠ صبح تا ١٣:٣٠ تغییر داده شد و به سایر استان‌هایی که دمای بالاتر از ۴۵ درجه دارند نیز اجازه داده شد تا با تشخیص شرکت‌های توزیع نیروی برق، ساعات کاری ادارات را در استان‌ها تغییر دهند.
خاموشی وسایل غیرضروری در ادارات استان
بر همین اساس استاندار خراسان رضوی نیز تغییر ساعات کاری در استان را اعلام کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان در چند روز آینده دمای هوا در اکثر نقاط استان به‌ویژه مناطق گرمسیر افزایش فزاینده‌ای خواهد داشت، لذا بر مبنای مصوبه هیئت وزیران و تقاضای شرکت توزیع نیروی برق تغییر ساعات کار در استان اعمال می‌شود.
علیرضا رشیدیان همچنین به منظور افزایش پایداری شبکه برق در استان تأکید کرد: مدیران در تمامی بخش‌های استان مفاد مندرج در مصوبه هیئت وزیران را برای به حداقل رساندن مصرف برق طی ساعات کاری رعایت کنند. وی افزود: همچنین دستگاه‌های دولتی با از مدار خارج کردن تمامی وسایل سرمایشی و روشنایی غیرضروری بعد از ساعات کاری، و در صورت ضرورت وارد مدار کردن دیزل ژنراتورهای اضطراری، مصرف انرژی را در دستگاه‌های خود کاهش دهند و نظارت‌های لازم را نیز بر اجرای مصوبه هیئت دولت اعمال کنند. استاندار در پایان گفت: تصمیم‌گیری برای ساعات کاری ادارات استان بعد از تاریخ ٢۵ تیرماه موکول به اعلام شرایط جوی از سوی اداره کل هواشناسی و سایر مسائل مربوط به این حوزه است و در صورت تداوم گرمای هوا و ضرورت ادامه این تغییرات، اطلاع‌رسانی‌های لازم پیرامون این موضوع انجام خواهد شد.
قطعی‌های احتمالی در شهرها
از سوی دیگر با توجه به افزایش میزان مصرف برق در کشور مدیران برقی استان به منظور کاهش مصرف انرژی قطعی‌‎های احتمالی را در سطح استان برنامه‌ریزی کرده‌اند. در همین راستا از دیروز مناطق و محدوده‌های روزانه قطعی‌های برق بر روی خروجی سایت شرکت توزیع برق مشهد قرار گرفت. این شرکت در حالی فهرست مناطق خاموشی احتمالی مشهد را اعلام کرده است که زمان‌بندی تفکیکی آن مشخص نشده است و تقریبا تمام شهروندان باید از ساعت ١١ تا ١٩ هر روز منتظر قطع برق منزل یا محل کارشان باشند. به گفته سخن‌گوی شرکت توزیع برق مشهد این فهرست به صورت روزانه تغییر می‌کند و خاموشی‌های احتمالی و موردی ٣٠ تا ۴۵ دقیقه‌ای برای مشترکانی که نام منطقه آن‌ها در لیست مذکور آمده است، اعمال خواهد شد. علیرضا کاشی البته در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر ابهاماتی که درباره اعلام ساعت دقیق قطعی برق در مناطق مختلف مشهد وجود دارد، گفت: برنامه نهایی قطعی برق مناطق به صورت کشوری اعلام می‌شود و نمی‌توانیم زمان دقیق را به اطلاع همشهریان برسانیم اما سعی می‌کنیم از امروز فهرست مناطق خاموشی احتمالی را به صورت شفاف‌تر بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت توزیع برق مشهد به آدرس http://meedc.ir بارگذاری کنیم. وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نهادهای دولتی و غیردولتی باید به سیستم برق اضطراری یا باتری ذخیره نیرو مجهز شوند، افزود: از شنبه هفته گذشته به دلیل جبران کمبود برق در شبکه سراسری، برنامه قطع موقت در مناطق زیر پوشش ١٠ اداره امور برق مشهد آغاز شد. مرکز کنترل شبکه‌های برق کشور نیز به منظور کاهش بار شبکه و کمک به تأمین برق مناطق گرمسیر تمام شرکت‌های توزیع برق را ملزم کرده است قطع موقت برق مشترکان زیر پوشش را اعمال کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد