hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان| خلاء مهارت‌آموزی از طریق آموزش‌های رسمی در کشور

سمنان| خلاء مهارت‌آموزی از طریق آموزش‌های رسمی در کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به کارکردهای مختلف آموزشگاه‌های آزاد هنری بر ضرورت ورود این آموزشگاه‌ها به مباحث مهارت‌آموزی و کارآفرینی تأکید کرد و گفت: اوقات فراغت تابستانی فرصتی مناسب برای آغاز این فعالیت‌ها است. محمدرضا سوقندی در نشستی با اعضای انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد هنری سمنان با اشاره به خلاء مهارت‌آموزی از طریق آموزش‌های رسمی در کشور افزود: رویکرد دولت ارتقای آموزش‌های مهارت‌آموزی در جامعه و به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان است.

وی با تأکید بر اینکه در کنار مهارت‌آموزی ارائه آموزش‌ها در حوزه اقتصاد نیز ضروری است خاطرنشان کرد: افرادی که مهارت آموخته و مدرک می‌گیرند متأسفانه با بازار کسب‌وکار و کارآفرینی آشنا نیستند و باید با ارائه آموزش‌های لازم اقتصادی آن‌ها را برای ورود به عرصه کسب‌وکار آشنا کرد.

سوقندی اوقات فراغت تابستان را فرصت خوبی برای توسعه این امور دانست و گفت: باید از ظرفیت تابستان و اوقات فراغت به بهترین وجه استفاده شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد تنها مسئولیت آموزش ندارند بلکه در بخش‌های پژوهشی، فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز کارکردهایی دارند اظهار داشت: برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف با کمک آموزشگاه‌ها نیز در این عرصه اقدامی مناسب و لازم است. وی خواستار برگزاری فعالیت‌های اردویی، نمایشگاهی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌هایی که مشارکت جوانان و نوجوانان را در عرصه‌های مختلف توسعه دهد شد و گفت: از برگزاری این برنامه‌ها نیز حمایت می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد