hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم در قم

برگزاری چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم در قم

1398/11/6 , 14:51

فرمانده لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) گفت:چهارمین دوره یادواره شهدای مدافع حرم پنج شنبه 10 بهمن ماه سال جاری در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،سردار اسدالله گنجعلی در نشست خبری که در مجتمع شهید سعیدی برگزار شد، با بیان اینکه حدود سه هفته پیش سردارسلیمانی به همراه همرزمان ایرانی و عراقی اش در خاک عراق  به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسید، اظهار کرد: اکنون نیز در آستانه ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و دهه فجر با چهلمین روز شهادت سردار دلها تقارن دارد.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تشیع میلیونی پیکر شهدای مقاومت در ایران و عراق عنوان کرد: بنا به فرموده رهبری این مسئله و انهدام پایگاه نظامی عین الاسد به دست پاسداران انقلاب اسلامی یوم الله است.

وی با اشاره به اینکه دهه انقلاب نیز ایام الله است، تصریح کرد: دشمن به روش های گوناگون به جنگ ایران و منطقه آمد که در این راستا می شود به پرورش داعش در منطقه و جنگ نیابتی در سوریه اشاره کرد.

سردار گنجعلی اضافه کرد: در مقابل با ظلم و جنگی که دشمن در منطقه به راه انداخت جبهه مقاومت به مدد خداوند و به یاری ائمه اطهار (ع) تصمیم به مقاومت در برابر دشمنان گرفت و نظام ایران اسلامی نیز که مصداق اشداء علی الکفار هست تصمیم گرفت به کمک جبهه مقاومت برود و در این راه نیز به موفقیت رسید.

وی افزود: لشکر 17 عملیاتی علی بن ابی طالب (ع) برحسب وظیفه فرمان ولایت را پذیرفت و از سال 94 به صورت بسیار جدی تا سال 97 به ماموریت برای آزاد سازی شهرک های شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه اهتمام داشت که در این ماموریت ها شمار فروانی از مدافعان به شهادت نائل شدند.

وی اضافه کرد: امسال چهارمین یادواره را برگزار می کنیم تا این الگوها به نسل کنونی و به جامعه معرفی شوند. 

438 شهید مدافع در قم مدفون هستند

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم گفت: در استان قم حدود 438 نفر از شهدای مدافع ایرانی و لشکر فاطمیون و زینبیون در قم مدفون هستند که باید به عنوان الگو به نسل جوان معرفی شوند.

وی برگزاری چهارمین یادواره شهدای مدافع حرم را در سالگرد شروع عملیات شکست حصر شهرک های شیعه نشین نبل و الزهرا و همزمان با شهادت سردار سلیمانی در قم مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: لشکر 17 علی بن ابی طالب قم نقش موثر و ویژه ای در این عملیات داشتند و با توجه به اینکه در این عملیات ما سرباز سردار شهید قاسم سلیمانی بودیم باید برحسب وظیفه سربازی کنیم.

سردار گنجعلی اضافه کرد: این یادواره در سه دوره گذشته در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد اما امسال چهارمین دوره این یادواره در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار می شود.

وی زمان برگزاری این مراسم را پنج شنبه 10 بهمن ماه سال جاری دانست و گفت: مجری این مراسم حمید راستی، سخنران حجت الاسلام مومنی و مدیحه سرایی این مراسم را سید مهدی سلحشور بر عهده دارد و مجید طال نیز به شعر خوانی در این مراسم می پردازد.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم از اجرای برنامه روایتگری ویژه در این مراسم خبر داد و گفت: این روایتگری همراه با اکران تصاویری از آزاد سازی نبل و الزهرا خواهد بود که نوعی پرده خوانی محسوب می شود.

تجلیل از 5 اثر برگزیده 

وی اضافه کرد: در حاشیه این برنامه ها اختتامیه کنگره شعر مدافعان حرم برای به تصویر کشیدن صحنه هایی از فداکاری های شگفتی ساز مدافعان همیشه سرافراز حرم را خواهیم داشت که این برنامه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد یادواره شهدای مدافع حرم امشب برگزار می شود.

سردار گنجعلی اضافه کرد: 510 اثر از انواع گونه های شعری در موضوعات مرتبط با فراخوان برگزیده شده که از 5 اثر تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه کنگره شعر مدافعان حرم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، اضافه کرد: همزمان با این مراسم از شناسنامه شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی می شود.

رئیس ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم اضافه کرد: در ایام دهه مبارک فجر با 52 خانواده شهید مدافع حرم اعم از فاطمیون و زینبیون و شهدای ایرانی به صورت منتخب دیدار صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در طول سال یادواره شهدا را در مدارس قم برگزار می کنیم، گفت: امسال در 19 مدرسه دخترانه و پسرانه استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش قم در دهه فجر برگزار می شود.

سردارگنجعلی اضافه کرد: یادواره شهدای مدافع حرم نیز به صورت جزئی تر در بخشی از مدارس استان قم برگزار می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد