hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > 8 اشتباه در مراقبت از دندانها که باعث ازبین رفتن دندانها می شود!

8 اشتباه در مراقبت از دندانها که باعث ازبین رفتن دندانها می شود!

تقریباً 2.4 میلیارد نفر از پوسیدگی دندان رنج می برند. ما ممکن است هر روز در مورد مراقبت صحیح از دندان های خود اشتباهاتی انجام دهیم حتی بدون آنکه بدانیم. اما چنین مواردی منجر به از بین رفتن دندان ها می شود.
ما در بیتوته اشتباهاتی را که ممکن است به دندانهای شما آسیب بزند را جمع آوری کرده ایم که با انجام ندادن آنها می توانیم از پوسیدگی دندان و دندان دردهای بعدی پیشگیری کنید.
 
1. نادیده گرفتن بوی بد دهان :
بوی بد دهان شما می تواند نشان دهنده بهداشت ضعیف یا بیماری لثه باشد. بعضی اوقات ما خودمان متوجه بوی نامطبوع نمی شویم اما افرادی که با آنها صحبت می کنید می توانند بو کنند. در این حالت ، یک روش آسان برای آزمایش آن وجود دارد:
 
علت پوسیدگی دندانها, بهترین روش نگهداری از دندانها

بوی نامطبوع دهان یکی از نشانه های مشکل در دندان ها است
 
- قسمت داخلی مچ خود را لیس بزنید.
- 5-10 ثانیه صبر کنید
- مچ دست خود را بو کنید. 
همچنین می توانید با استفاده از انگشت یا یک تکه پنبه ، پشت زبان خود را سواب (نمونه برداری) کنید.
 
 بیشتر بخوانید: 

مسواک خود را در سرویس بهداشتی قرار ندهید
از بین بردن جرم دندان با روش‌های طبیعی
آبسه لثه چیست و چگونه درمان می شود؟
عادات غلطی که دندان هایتان را زرد می‌کند

2. نوشیدن بعد از مسواک زدن
بله ، البته ، شما قصد دارید بعد از مسواک زدن دندان های خود صبح به خوردن و نوشیدن بپردازید. اما بسیار مهم است که طعم مسواک شما آخرین عطر و طعم روز باشد. حتی نوشیدن چای درست قبل از خواب می تواند روی دندانهای شما تأثیر منفی بگذارد .
 
3. بعد از مسواک زدن دندان های خود را بشویید 
بعد از مسواک زدن ، ممکن است دهان خود را با آب بشویید. اما آب زیادی در دهان نکنید بلکه مقدار کمی آب بچشید! این عادت پوسیدگی دندان را تا 25 درصد کاهش می دهد. عطر و طعم مسواک شدید است ، اما به زودی به آن عادت خواهید کرد.
 
علت پوسیدگی دندانها, بهترین روش نگهداری از دندانها
اشتباهات مراقبت از دندان
 
4. به اندازه کافی مسواک نمی زنید 
صرف فقط 30 ثانیه وقت روی دندانهای شما به سختی می تواند به نتیجه مطلوبی منجر شود. این می تواند باعث پوسیدگی و سایر مشکلات دندانپزشکی شود. یک قانون وجود دارد که حداقل برای هر طرف دهان حداقل 30 ثانیه وقت صرف کنید. در واقع،  2 دقیقه برای کل دهان وقت لازم است.
 
5. مسواک زدن خیلی سفت
وقتی نوبت به جلا دادن دندان هایتان می رسد ، ممکن است آنها را خیلی سخت پاک کنید . متأسفانه با انجام این کار فقط می توانید به مینای دندان خود آسیب وارد کرده و دندان های خود را حساس کنید. انتخاب مسواک مناسب شما نیز مهم است. بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.
 
6. مسواک زدن  دندان ها بلافاصله پس از غذا
لطفاً توجه داشته باشید که مسواک زدن دندانهای شما بلافاصله پس از خوردن غذا ممکن است روی مینای دندان شما تأثیر منفی بگذارد ، خصوصاً اگر چیزی اسیدی مصرف کرده اید. باید حدود 30 دقیقه از مسواک زدن خودداری کنید .
 
7. عوض نکردن مسواک 
به طور معمول ، به گفته محققان ، توصیه می شود هر 3 ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید. در غیر این صورت ، باید به محض خراب شدن برس مسواک، این کار را انجام دهید. در این حالت مسواک زدن شما موثر خواهد بود و هر برآمدگی و فرورفتگی تمیز می شود.
 
8. عدم تغییر مسواک در هنگام بیماری
مسواک باعث از بین رفتن باکتری ها در دهان نمی شود. وقتی بیمار هستید ، کافی است مسواک خود را تغییر دهید تا بعداً برای بار دیگر به بیماری مبتلا نشوید و مطمئن شوید که مسواکتان در روزهای مریضی به سایر مسواک ها برخورد نداشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد