hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تأمین زمین 4000 واحد مسکونی طرح اقدام ملی/ آغاز ثبت نام مرحله دوم بعد از پالایش اولیه

تأمین زمین 4000 واحد مسکونی طرح اقدام ملی/ آغاز ثبت نام مرحله دوم بعد از پالایش اولیه

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تامین و واگذاری 39 قطعه زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ظرفیت ساخت و تولید 4 هزار  واحد مسکونی در شهر قم و چهار قطعه زمین برای 400واحد در شهرهای دیگر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_ قم،حسن صبوری با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح اقدام ملی تولید مسکن شامل هفت ریز طرح، یعنی واگذاری زمین به صورت اجاره، فروش اقساطی 5 ساله زمین، تامین مسکن اقشار هدف از جمله ایثارگران و خانواده دارای دو معلول، پرداخت تسهیلات بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات صندوق یکم، واگذاری زمین با تغییر کاربری در قالب تفاهم نامه های وزارت متبوع و تکمیل واحدهای نیمه تمام است.

وی افزود: مکانیابی اراضی دولتی برای تخصیص به طرح اقدام ملی (4 هزار واحد مسکونی در قالب 53 هکتار زمین دولتی)، عقد تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم برای طراحی، اخذ پروانه، آماده سازی و اجرای طرح، تشکیل کمیته فنی طرحهای معماری و بررسی و تایید طرحهای تهیه شده، تصویب تغییرات طرحها درکمیسیون ماده 5 استان و...از جمله آخرین اقدامات اجرایی در طرح اقدام ملی مسکن استان قم است.

صبوری توضیح داد: در شهرک پردیسان قم، 39 قطعه زمین برای تولید 4 هزار واحد مسکونی، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید 167 واحد، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید 29 واحد، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید 135 واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث و تولید 69 واحد مسکونی اختصاص یافته است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، برای تأمین ۱۳هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تأمین مسکن، الحاق ۱۳۳هکتار از اراضی آیت الله بروجردی(ره) ضروری است.

صبوری با اشاره به انجام مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان قم، در خصوص زمان مرحله دوم این ثبت نام توضیح داد: زمان دقیق ثبت نام مرحله دوم از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود ولی با این حال گمانه زنی ها و اعلام آمادگی برای انجام این ثبت نام در بهمن ماه صورت گرفته است.

وی افزود: در این مرحله پالایش اولیه انجام می شود و براساس آن تعدادی از ثبت نام شدگان فاقد شرایط  حذف خواهند شد و افرادی که در مرحله اول ثبت نام ننموده اند می توانند ثبت نام تکمیلی را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: به محض اعلام زمان ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی از سوی وزارت متبوع، این امر توسط روابط عمومی این دستگاه و رسانه های جمعی به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد