hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم | سرانه مصرف آب در قم کاهش یافت

قم | سرانه مصرف آب در قم کاهش یافت

صادق پور با اشاره به کاهش سرانه مصرف آب در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: بخشی از این کاهش سرانه مصرف نتیجه آموزش‌های مصرف بهینه آب است که در حوزه‌های مختلف به ویژه مدارس انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،علی جان صادق پور در مراسم نشست آموزشی و توجیهی یازدهمین جشنواره فرهنگی فراگیری نخستین واژه «آب» نقش معلمان را در پیشرفت و سعادت جامعه مهم دانست و اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته مهم‌ترین عامل پیشرفت در هر جامعه‌ای رشد انسانی و درک اجتماعی است که این مهم در آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه شیوه درست زندگی موجب پیشرفت خواهد شد، اظهار داشت: باید عادات و رفتارهای صحیح زندگی را از دوران ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش دهیم تا این رفتارها به مرور در آن‌ها شکل بگیرد که در این زمینه نقش معلمان بسیار برجسته است.

مدیرعامل شرکت آبفا قم،با اشاره به کمبود آب در شهر کویری قم خاطرنشان کرد: درصد کمی از آب مورد نیاز قم از داخل استان تأمین می‌شود و مابقی آن را باید از استان‌های دیگر و فاصله‌ای دور و با هزینه سنگین به استان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه از دوران ابتدایی باید دانش‌آموزان با اهمیت آب و نحوه صحیح استفاده از این مایع حیاتی را فرابگیرد، ابراز داشت: در همین راستا شرکت آب و فاضلاب استان برنامه‌های آموزشی و ترویجی را با همکاری صمیمانه آموزش و پرورش، مدیران و معلمان در مدارس سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

صادق پور با اشاره به کاهش سرانه مصرف آب در سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: بخشی از این کاهش سرانه مصرف نتیجه آموزش‌های مصرف بهینه آب است که در حوزه‌های مختلف به ویژه مدارس انجام می‌شود.

وی بر لزوم توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فرهنگی و ترویجی تأکید و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری متعهدانه مدیران و معلمان عزیز این آموزش‌ها به نسل آینده منتقل شود تا بتوانیم نسلی صرفه‌جو پرورش دهیم.




در ادامه این مراسم از مدیران و معلمان فعال در عرصه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در مدارس تجلیل شد.

در پایان این مراسم نیز کارگاه مدیریت مصرف آب برگزار شد و مدیران مدارس با وضعیت منابع آبی استان و روش‌های صحیح مصرف آب آشنا شدند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد