hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مروجان فرهنگ وقف در قم تجلیل شدند

مروجان فرهنگ وقف در قم تجلیل شدند

طی آیینی با حضور حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید تعدادی از مروجان فرهنگ وقف و همچنین خانواده و همرزم سردار حاج قاسم سلیمانی و شهیدان جبهه مقاومت در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آموزشی امام زاده سید علی (ع) قم تجلیل شدند.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم، مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه این آیین، اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف یکی از برنامه های اوقاف است، و در این راستا یک کارگروه تخصصی در ۳۱ استان کشور در نظر گرفته شده و هر استان چهار نماینده دارد.
 حجت الاسلام هادی شفیع زاده بیان داشت: همزمان با دهه گرامیداشت وقف در دهه پایانی ماه صَفر سال جاری، کارگروه فوق برای ترویج فرهنگ وقف ۱۲ ساعت دوره آموزشی را پیش بینی کرد، که آورده آن ۴۲ وقف منفعتی به ارزش ۴۶ میلیارد ریال بود.
 وی با بیان‌اینکه این مبلغان فعال در این عرصه امروز مورد تجلیل قرار می گیرند، افزود: همین کارگروه برای مبلغان اعزامی به ایام فاطمیه نیز هشت ساعت کلاس تخصصی برگزار کرد که جز مروجان فرهنگ وقف باشند.
 مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف کشور افزود: در ایام فاطمیه و در قالب طرح تبلیغی سوگواره یاس نبوی بیش از یکهزار و ۱۰۰ تن در بقاع واجب التعظیم کشور تبلیغ می کنند.
 وی همچنین یادآور شد: ۸۵۰ نیت وقف در کشور ثبت شده که درصد کمی از آنها به نام حضرت زهرا است و از این نظر آن حضرت مظلوم واقع شده است.
 شفیع زاده بیان کرد: ایام سوگواری حضرت زهرا بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ وقف است و مبلغان اعزامی اوقاف باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
 همچنین در این آیین مادر شهید مقاومت شهروز مظفرنیا و همچنین یکی از همرزمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به توصیف ویژگی های اخلاقی و بیان خاطره هایی از این شهیدان گرانقدر پرداختند
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد