hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چکار کنیم؟

برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا چکار کنیم؟

رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی بدن حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد.


فیض الله برزگر در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: هنوز واقعیت این بیماری که چگونه است و منشا انتقال آن چه چیزی بوده به صورت دقیق مشخص نشده است.
وی افزود: حتی این موضوع که این بیماری جزء بیماری های مشترک میان انسان و دام بوده و ابتدا از حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل می شود و یا اینکه فقط منشا آن انسانی بوده، ثابت نشده است.
برزگر ادامه داد: اما علائم بروز این بیماری مشخص است، بطوریکه علائم این بیماری شبیه سرما خوردگی بوده است و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد.
وی تصریح کرد: بنابراین راه های پیش گیری از ابتلا به آن نیز شبیه راه های پیش گیری از سرماخوردگی بوده بطوریکه افرادی که به علائم مذکور مبتلا می شوند، حساس باشند و به پزشک مراجعه کنند.
این مقام مسئول گفت: افراد با علائم سرماخورده به طور حتم از ماسک استفاده کنند، دستمال های استفاده شده را در کیسه پلاستیکی قرار داده و در آن را ببندند، فاصله یک متری تا افراد سالم را حفظ کنند.
وی تاکیدکرد: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از این بروز این بیماری در ایران مشاهده نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد