hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس کرونا ناشناخته است

ویروس کرونا ناشناخته است

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اطلاعات موجود درباره کرونا ویروس کلی است و هنوز مشخص نسیت که تا چه حد گسترش پیدا کند، میزان واگیر آن چقدر باشد، امکانات تشخیصی درباره آن چقدر است و صدها اما و اگر دیگر که در این زمینه وجود دارد و اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست.

رضا فدایی  با بیان اینکه کرونا ویروس یکی از اقسام ویروس‌هایی است که عفونت نتفسی در انسان ایجاد می‌کند، اظهار کرد: دامنه عفونت‌های تنفسی که کرونا ویروس می‌تواند ایجاد کند، از یک سرماخوردگی ساده تا مشکلات جدی تنفسی است و در کشور هیچ نوعی از این ویروس وجود ندارد.

وی با توضیح اینکه ده‌ها نوع  ویروس کرونا وجود دارد، ادامه داد: به علت ترکیب و امتزاج انواع کرونا ویروس‌ها با هم و با انواع ویروس‌های دیگر ممکن است هر چند سال یک بار نوع جدیدی از ویروس کرونا به دنیای ویروس‌ها اضافه خواهد شد.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اطلاعات بیشتری به جز آنچه در رسانه‌ها مطرح شده است، درباره این بیماری نداریم، تشخیص این ویروس جدید نیازمند امکانات آزمایشگاهی جدید است و اگر دستورالعملی از وزارت بهداشت در این زمینه واصل شود، قطعا اجرا خواهیم کرد، درحال حاضر با نکته خاصی در باره این ویروس مواجه نشده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات بسیار محدودی درباره این بیماری وجود دارد، اضافه کرد: هنوز اطلاعاتی از درمان، ابتلا و پیشگیری این بیماری داده نشده و هر زمانی که این ویروس با شکل جدیدی ظاهر می‌شود، شرایط متفاوتی برای درمان وجود دارد، حدود ۱۵ سال پیش نوعی از این ویروس و حدود پنج سال پیش نوعی دیگری که هر کدام اسمی جداگانه داشتند و با ویژگی‌های خاص خود ظاهر شدند، وجود داشته است.

فدایی خاطر نشان کرد: کرونا ویروس از طریق راه تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، درباره تمام عفونت‌های تنفسی لازم است که بهداشت فردی را هنگام عطسه و سرفه رعایت کنیم، شست‌وشوی کامل دست‌ها، عدم خوددرمانی و مراجعه سریع به پزشک و ... را رعایت کنیم، اطلاعات جدیدی از کرونا ویروس چین نداریم و هنوز مشخص نسیت که تا چه حد گسترش پیدا کند، میزان واگیر آن چقدر باشد، امکانات تشخیصی درباره آن چقدر است و صدها اما و اگر دیگر که در این زمینه وجود دارد و اطلاعی از آن در دست نیست.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد