hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ظرفیت ایران در فناوری های نرم ۲۰ میلیارد دلار است

ظرفیت ایران در فناوری های نرم ۲۰ میلیارد دلار است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ظرفیت و توان واقعی ایران از بازار جهانی فناوری های نرم و خلاق ۲۰ میلیارد دلار می باشد.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،سید محمد حسین سجادی نیری در حاشیه نشست صنایع خلاق قم در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: سهم کنونی ایران از بازار بین المللی صنایع خلاق بسیار پایین تر از ظرفیت‌های موجود می‌باشد.
 وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده سهم ایران از بازار بین المللی صنایع نرم و خلاق در افق ۱۴۱۴ به ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
 سجادی نیری تاکید کرد: در سال ۲۰۱۳، ۲۵۰ میلیارد دلار گردش مالی صنایع خلاق در دنیا بود که ایران سهمی چندانی در این رقم هنگفت نداشته‌است.
 وی گفت:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری پیگیر توسعه فناوری‌های نرم و خلاق در سطح کشور می‌باشد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: فناوری‌های نرم و خلاق آن دسته از فناوری‌هایی هستند که با تغییر رفتار و نگرش درانسان، فرهنگ و جامعه سبب ایجاد توانمندی درکشورهایی می‌شود که داعیه تمدن سازی دارند.
 سجادی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اصلی فناوری های نرم، فناوری های خلاق و فرهنگی است که از سال ۹۶ به صورت جدی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا می‌باشد.
 وی گفت: بر همین اساس از توسعه شرکت های فعال در حوزه فرهنگ، هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی حمایت می شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد