hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > نامه مشروط رئیس جمهور به سران کشورهای ۱+۴ درباره برجام

نامه مشروط رئیس جمهور به سران کشورهای ۱+۴ درباره برجام

واعظی گفت: آقای رئیس‌جمهور به سران کشورهای ۱+۴ نامه نوشت که ما علاقه‌مندیم در برجام بمانیم به شرطی که ۱+۴ هم به تعهداتش وفادار باشد.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اتفاقاتی که درباره برجام رخ داده است، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه، آقای رئیس‌جمهور به سران کشورهای ۱+۴ نامه نوشت و اعلام کرد که که ما علاقه‌مندیم در برجام بمانیم و آمادگی داریم آنچه تعهدات ما در برجام است را انجام دهیم اما به شرطی که ۱+۴ هم بخواهد در برجام بماند و به تعهداتش وفادار باشد.

او افزود: بحثی که مطرح شد این بود که اگر آمریکایی‌ها یا هر جای دیگری بخواهند پرونده را به شورای امنیت ببرند آن وقت تصمیمات سخت تری را خواهیم گرفت. به نظر من این نوشته آقای رئیس جمهور است به برخی از کشورها و اگر بخواهند در برجام باشند ما به این متعهد هستیم و اگر آنها بخواهند از این مسیر خارج شوند ما هم مسیر دیگری را انتخاب خواهیم کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی بر مبنی بر انتخاب رئیس سازمان هلال احمر گفت: شورای عالی در آن زمان با عجله تشکیل شد. هنوز استعفای آقای پیوندی پذیرفته نشده بود بنابراین وقتی انتخابات برگزار شد، مشکلاتی در رأی‌گیری و انتخابات وجود داشت. ۹ نفر شرکت کرده بودند که ۲ نفر از داخل شورای عالی و ۷ نفر از بیرون بودند. این ۷ نفر فرصت بسیار محدودی داشتند که برنامه‌های خود را ارائه دهند، اما آن دو نفر وقت بیشتری داشتند، اتفاقاً آن ۲ نفر انتخاب شدند. آن ۷ نفر اعتراض کردند و نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتند. رئیس‌جمهور بی‌طرفانه به معاونت حقوقی مأموریت داد که این موضوع را بررسی کند و معاونت حقوقی به انتخابات ایراد گرفت و پیشنهاد داد که انتخابات دوباره برگزار شود. برگزاری انتخابات در اختیار شورای عالی است. پس از برگزاری قانونی انتخابات، رئیس‌جمهور نیز یکی از دو نفر را انتخاب می‌کند.
واعظی تصریح کرد: در موارد دیگر که اختلاف درونی وجود داشته، رئیس‌جمهور اعلام کرده تا زمانی که اختلاف درونی مجموعه حل نشود، بنده کسی را امضا نمی‌کنم.
او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا استعفای آقای پیوندی نهایی شده و مورد قبول رئیس‌جمهور قرار گرفته است؟ گفت: خیر.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد