hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کیفیت هوا برای عموم مردم ناسالم است

کیفیت هوا برای عموم مردم ناسالم است

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۱۵۵ در وضعیت ناسالم برای عموم است.
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز - سه شنبه یکم بهمن ماه- با میانگین ۷۱ در وضعیت قابل قبول "سالم" ثبت شد.
هم اکنون و بر اساس شاخص لحظه ای هوای این کلانشهر با میانگین ۱۵۵ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.
بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه های پایش دائم از جمله میدان احمدآباد روی عدد ۱۷۴، خیابان استانداری روی عدد ۱۶۰، خیابان پروین روی عدد ۱۶۱، خیابان دانشگاه روی عدد ۱۶۵، خیابان رودکی روی عدد ۱۱۲ و بزرگراه خرازی روی عدد ۱۵۷ گزارش می شود.
کیفیت هوا در دیگر شهرهای استان از جمله شاهین شهر با میانگین ۷۶، مبارکه با میانگین ۵۹ و نجف آباد با میانگین ۵۵ در وضعیت قابل قبول "سالم" و در کاشان با میانگین ۱۳۰ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.
سیستم ایستگاههای پایش هوای شهرهای خمینی شهر ، زرین شهر، لنجان و دولت آباد قطع است و از داده های آنها اطلاعی در دست نیست.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد