hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز قطب علم و فناوری کشور

البرز قطب علم و فناوری کشور

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه استان البرز در حوزه‌های مختلف دارویی و بیوتیک از بخش‌های مهم اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان ایران محسوب می‌شود، در این راستا البرز را قطب علم و فناوری کشور عنوان کرد. 

به گزارش پانا، سورنا ستاری در جلسه استانداری البرز با اشاره به ظرفیت‌های البرز در حوزه علمی و فناوری گفت: سفرهای بسیاری به البرز دارم چراکه این استان یکی از بخش‌های مهم اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان کشور است و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دارویی کشور در این استان مستقر هستند. او در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه کارخانه نوآوری البرز افزود: امید است طبق زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر کرج این امکان مهم در تابستان 99 به بهره‌برداری برسد. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ادامه داد: همتی که شهردار و شورای اسلامی شهر کرج در واگذاری زمین راه‌اندازی کارخانه نوآوری استان داشته، مسئولیت ما را دوچندان کرده است. تفاهم‌نامه تأسیس دومین کارخانه نوآوری کشور در استان البرز با حضور معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور امضا شد.

رشد و توسعه فناوری‌های نوین ضروری است

عزیزا... شهبازی، استاندار البرز در مراسم امضا این تفاهم‌نامه گفت: در البرز شاهد یک رویداد بزرگ و مهم هستیم، این اقدام می‌تواند آینده فرزندان این استان را به سمت ابتکار و خلاقیت هدایت کند. او در جلسه امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی کارخانه نوآوری البرز افزود: این استان در حوزه فناوری، شتاب‌دهنده‌ها، استارت آپ ها، اقتصاد دیجیتال و... رشد بسیار خوبی داشته است. شهبازی بیان کرد: اقتضاعات البرز به‌واسطه رشد سریع جمعیت و افزایش روزافزون مهاجرت می‌طلبد که پیگیری جدی در خصوص توسعه فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان داشته باشیم.

استاندار البرز یادآور شد: در هزاره سوم باید به سمتی حرکت کنیم که ایجاد اشتغال از طریق شتاب‌دهنده‌ها، استارت آپ ها و فناوری‌های نوین در البرز گسترش یابد. او خاطرنشان کرد: از پیگیری‌ها و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج در راستای اجرای این پروژه مهم قدردانی می‌کنیم و امید است که طبق برنامه‌های اعلام‌شده در تابستان 99 شاهد راه‌اندازی کارخانه نوآوری البرز باشیم. شهبازی با بیان اینکه پروژه ملی مهارت محور در البرز اجرایی می‌شود، اضافه کرد: صندوق شکوفایی و نوآوری نیز به‌عنوان مصوبه حضور قبلی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اکنون با 10 میلیارد تومان سرمایه در مراحل پایانی ثبت قرار دارد.

استاندار البرز با بیان اینکه در البرز شاهد یک رویداد بزرگ و مهم هستیم، تصریح کرد: این اقدام می‌تواند آینده فرزندان این استان را به سمت ابتکار و خلاقیت هدایت کند و البرز دومین استان کشور در راه‌اندازی این امکان هستیم. او عنوان کرد: البرز می‌تواند علاوه بر جمعیت خود می‌تواند در ابعاد ملی در راستای اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی کند. شهبازی خاطرنشان کرد: شهردار و شورای اسلامی شهر کرج مسبب اجرای برنامه‌های استان در راستای راه‌اندازی کارخانه نوآوری شدند.

البرز قطب علم و فناوری کشور است

علی کمالی زاده، شهردار کرج هم در مراسم امضای تفاهم‌نامه گفت: کارخانه نوآوری اکوسیستمی است که کلیه ذینفعان در آن حضور پیدا می‌کنند و ما شاهد بهره‌وری، نوآوری و خلاقیت خواهیم بود. او توضیح داد: این رویداد دو رویکرد خواهد داشت یکی حکمرانی هوشمندانه و دوم افزایش بهره‌وری است که از این مسیر می‌توانیم به‌صورت مسئله محور مسائل مدیریت شهری را حل کنیم.

شهردار کرج عنوان کرد: کارخانه نوآوری در ۱۰ هکتار زمین که ۱۵ هزار مترمربع آن در قالب ۵ بلوک ساخت‌وساز شده و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان تابستان ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد