hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سردرد ( میگرنی، چشمی ، عصبی )

سردرد ( میگرنی، چشمی ، عصبی )

سردرد یکی از شایعترین شکایات پزشکی است. اکثر مردم سردرد را در برخی از زمانهای زندگی خود تجربه می کنند. آنها می توانند بدون در نظر گرفتن سن ، نژاد و جنسیت بر همه افراد تأثیر بگذارند.
سردرد می تواند نشانه استرس یا پریشانی عاطفی باشد ، یا می تواند ناشی از یک اختلال پزشکی مانند میگرن یا فشار خون بالا ، اضطراب یا افسردگی باشد.  
میگرن در انواع مختلفی وجود دارد و برای هر یک از ما علایم مختلفی دارد. بله ، نوع اساسی یکسان هستند ، اما علائم و شدت آن بر حسب شخص ، حمله و با گذشت زمان ممکن است متفاوت باشد. دانستن اینکه دقیقاً کدام نوع میگرن را دارید، برای یافتن مؤثرترین درمان ضروری است.
این یک واقعیت است 60٪ از زنان و 70٪ از مردان مبتلا به میگرن به درستی تشخیص داده نمی شوند. دریافت یک تشخیص دقیق برای درمان مناسب بسیار مهم است. 
 

میگرن دومین شکل شایع سردرد اولیه است و می تواند تأثیر بسزایی در زندگی یک فرد داشته باشد
 
علایم میگرن :
علائم میگرن شامل سردرد ضربان دار متوسط تا شدید است که با حرکت تشدید می شود. سردرد همراه با حالت تهوع و یا استفراغ و فتوفوبی (حساسیت به نور) و یا حساسیت به صدا است. حملات میگرنی ممکن است ساعت ها تا روزها ادامه داشته باشد و درد آنقدر شدید باشد که در فعالیت های روزانه شما تداخل ایجاد کند.
 
برای برخی از افراد ، یک علامت هشدار دهنده معروف به هاله قبل یا با سردرد رخ می دهد. هاله می تواند شامل اختلالات بینایی یا اختلالات دیگر مانند سوزن سوزن شدن در یک طرف صورت یا بازو یا پا و مشکل در صحبت کردن.
میگرن می تواند با علایم زیر همراه باشد:
- تاری دید
- سبک بودن
- حالت تهوع
میگرن دومین شکل شایع سردرد اولیه است و می تواند تأثیر بسزایی در زندگی یک فرد داشته باشد. میگرن می تواند از چند ساعت تا 2- 3 روز طول بکشد.
 
بیشتر بخوانید: 
چند راهکار تغذیه‌ای برای کاهش "سردردهای میگرنی"
سردردها از کدام بیماری‌‌ها خبر می‌دهند؟
درد‌های پشت سر ناشی از چیست؟
مواد غذایی تحریک کننده میگرن
۸ غذایی که به درمان میگرن کمک می‌کنند


حملات منظم میگرن همچنین می تواند باعث مشکلات بینایی شود
 
میگرن چشمی :
اگر میگرن چشمی دارید ، ممکن است در مدت زمان کوتاه - کمتر از یک ساعت ، کاهش بینایی یا نابینایی در یک چشم را تجربه کنید. می توانید آن را همراه یا بعد از سردرد میگرنی داشته باشید . این یک مشکل نادر است. برخی تحقیقات نشان می دهد که در بسیاری از موارد ، علائم ناشی از مشکلات دیگر است.
 
حملات منظم میگرن همچنین می تواند باعث مشکلات بینایی شود ، که می تواند شامل چراغ چشمک زن و نقاط کور باشد. اما این علائم معمولاً در هر دو چشم ظاهر می شود.
برای تشخیص میگرن چشمی به پزشک مراجعه کنید.
 
علائم میگرن چشمی :
علائم هشدار دهنده در مورد بروز آن عبارتند از:
- مشکلات بینایی که فقط با یک چشم ایجاد می شود، این موارد شامل میگرن با هاله یا تغییر در بینایی است. این ممکن است تنها برای چند دقیقه یا حداکثر 30 دقیقه اتفاق بیفتد.
به سختی می توان گفت که آیا فقط  در یک چشم علائم دارید. چرا که چراغ چشمک زن یا نابینایی ممکن است در یک طرف دید شما باشد اما در واقع هر دو چشم را درگیر می کند. 
- سردردی که از 4 تا 72 ساعت طول می کشد
- یک طرف سر را تحت تأثیر قرار می دهد
- وقتی حرکت می کنید احساس بدتر کنید
- حالت تهوع
- استفراغ
- حساسیت نسبت به نور یا صدا  
 
علل بروز میگرن چشمی :
کارشناسان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث میگرن چشمی می شود. اما برخی از علل بروز میگرن چشمی عبارتند از :
- اسپاسم در رگهای خونی در شبکیه ، لایه پشتی چشم
- تغییراتی که در سلولهای عصبی شبکیه گسترش می یابد
 
میگرن عصبی چه علائمی دارد, میگرن چشمی
میگرن عصبی چیست
 
میگرن عصبی :
هنگامی که شما یک روز "وحشتناک ، سخت و بد" را تجربه می کنید ، نباید از بروز میگرن غافلگیر شوید. استرس و سایر احساسات می توانند باعث میگرن شوند ، اما برخی از اقدامات آسان می توانند تنش را کاهش داده و به جلوگیری از سردرد کمک کنند .
دانشمندان بر این باورند که وقتی تحت استرس هستید ، ممکن است سطح برخی هورمون ها بالا یا پایین رود. در برخی افراد ، این تغییرات می تواند باعث میگرن شود.
برای برخی از افراد ، استرس محرک مستقیم میگرن است. 
 
چه نوع استرسی می تواند باعث میگرن شود؟
مطالعات نشان می دهد که بسیاری از انواع مختلف استرس یا احساسات شدید با میگرن در ارتباط هستند. اضطراب ، هیجان ، تنش و شوک نمونه های برجسته ای هستند.
 
بعضی از افراد می گویند وقتی استرس آنها کم می شود میگرن ایجاد می شود. بعضی اوقات آنها "سردرد آخر هفته" يا "ميگرن ناخوشايند" خوانده می شوند ، زيرا ممكن است بعد از يك هفته پر استرس در محل كار ، در خانه آرامش داشته باشند.
 
برخی از شرایط استرس زا که میگرن شما را تحریک می کند عبارتند از:
- تنش در محل کار
- مشکلات مربوط به ازدواج یا رابطه
- بیکاری ، مشکلات مالی یا درآمد کم
- ترومای کودکی ، از جمله طلاق والدین ، سوء استفاده جسمی یا ماندن در بیمارستان
- اضطراب ، تنش و عصبی بودن
- تغییراتی در زندگی شما ، مانند بچه دار شدن ، تعویض شغل یا رفتن به خانه جدید
- کمبود خواب
- کارهای روزمره یا مسافرت
سردرد میگرنی به خودی خود می تواند باعث استرس شود ، که بعداً باعث سردردهای بعدی می شود. 
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد