hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۴۳۰ طرح صنعتی در قم در حال اجراست

۱۴۳۰ طرح صنعتی در قم در حال اجراست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ یکهزار و ۴۳۰ طرح صنعتی و صنایع معدنی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۰هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال درحال اجرا در این استان است.
به گزارش رویداد ایران،محمود سیجانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح‌های صنعتی و معدنی برای ۲۸هزار و ۴۸۶ تن از افراد جویای کار استان، فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
 وی افزود:‌ این طرح‌ها درچهار طبقه‌بندی زیر ۲۰ درصد،‌ بالای ۲۰ درصد،‌ بالای ۴۰ درصد و همچنین بالای ۶۰ درصد تقسیم بندی شده‌اند که به ترتیب در هر کدام از آن ها،‌ یکهزار، ۴۳۰، ۳۷۲ و ۳۰۴ مورد طرح قرار می‌گیرد.
 وی ادامه داد:طرح‌ها فوق عمدتا درحوزه تولید محصولاتی همچون فولادی و آهنی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی،‌ فراورده‌های لبنی و لوازم بهداشتی خواهد بود.
 سیجانی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی قم گفت: هم اکنون دراین استان خوشه‌های صنعتی فرش،‌ کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ مبلمان و چوب و سوهان فعال است و خوشه‌های صنعتی پسته، انگشتر سازی،‌ پوشاک،‌ سیمان، فناوری اطلاعات و محصولات پلاستیکی برای فعالیت شناسایی شده‌اند.
 وی همچنین بیان کرد:‌ صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه بر اساس میزان مبدا تولید به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار و وزن ۲۱۰ هزار تن و میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان طی این مدت به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار و وزن ۹۳ هزار تن بوده‌است.
 حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد