hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > 133 نفر در محورهای مواصلاتی قم جان باختند

133 نفر در محورهای مواصلاتی قم جان باختند

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۸ دی‌ماه، ۱۳۳ نفر براثر تصادف در محورهای مواصلاتی قم جان خود را از دست‌داده‌اند.
سرهنگ مختار پناهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در محور قم – دستجرد در بخش خلجستان تردد فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.
 به گفته وی، محورهای قم – سلفچگان، قم – گرمسار، آزادراه قم – تهران و جاده قدیم قم – تهران هم‌اکنون دچار مه گرفتگی است و از رانندگی درخواست می‌شود فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.
 رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم، بابیان این‌که از همشهریان تقاضا می‌شود در این شرایط جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند گفت: رانندگان در صورت سفر حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.
 پناهی بابیان این‌که در جاده‌های لغزنده، قدرت اصطکاک لاستیک و جاده کم می‌شود افزود: رانندگان در این شرایط فاصله طولی با خودروی جلو را رعایت کرده، از حرکات مارپیچ پرهیز و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
 وی همچنین تصادف‌های چند روز گذشته در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی روزهای بارانی بیشترین تصادف‌های قم در کمربندی امام علی(ع) مسیر سه‌راهی خرمشهر به سمت تقاطع ۷۲ تن رخ می‌دهد که علت آن نیز قیرزدگی محور می‌باشد و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم نسبت به اصلاح این محور هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۸ دی‌ماه، ۱۳۳ نفر براثر تصادف در محورهای مواصلاتی قم جان خود را از دست‌داده‌اند.
 پناهی گفت: تصادف‌های منجر به فوت در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش، تصادف‌های جرحی سه درصد کاهش و تصادف‌های خسارتی ۱۹ درصد افزایش داشته است.
 وی خروج از جاده و واژگونی خودرو به علت عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی راننده را مهم‌ترین علت تصادف‌ها در این مدت عنوان کرد و گفت: بیشترین تصادف‌ها در آزادراه‌های قم – تهران و قم – کاشان، قم – سلفچگان، قم – کهک، قم – جعفریه و قم – گرمسار بوده است.
 استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد