hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش بودجه شهرداری در سال آینده

افزایش بودجه شهرداری در سال آینده

شهردار اصفهان با اعلام اینکه بودجه شهرداری اصفهان در سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به امسال، نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان تدوین‌شده، گفت: ۷۱ درصد این بودجه عمرانی و ۲۹ درصد جاری است.

 قدرت ا... نوروزی در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان با شیوه‌های نوین و تغییر در ساختار بودجه‌نویسی با ابلاغ وزارت کشور تدوین شد و اصفهان جزو اولین شهرهایی است که لایحه بودجه را آماده کرده است. به گزارش ایسنا، او با اشاره به بودجه ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۸ شهرداری اصفهان، گفت: با پیش‌بینی برنامه‌هایی به دنبال تحقق صد درصد این بودجه مصوب بودیم و تا شش‌ماهه اول سال توانستیم ۵۰ درصد بودجه را محقق کنیم. نوروزی با بیان اینکه در شش‌ماهه دوم سال تاکنون ۱۷ درصد بودجه محقق شد، افزود: درمجموع ۶۷ درصد بودجه امسال شهرداری محقق شده است. همچنین مناطق پانزده‌گانه شهرداری ۷۵ درصد بودجه خودشان را محقق کرده و فقط ۵ درصد عقب هستند. شهرداری اصفهان با یادآوری اینکه سال گذشته در بودجه دولت ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شد که ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای ۴ شهر تخصیص یافت و مابقی بین کلان‌شهرها و برخی شهرها ازجمله اصفهان توزیع شد، گفت: شهرداری اصفهان توانست ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کند که ۲۰۰ میلیارد تومان آن هنوز تحقق پیدا نکرده و به همین خاطر شهرداری مرکزی در تحقق بودجه خود عقب‌افتاده است.

تلاش برای تحقق ۹۰ درصدی بودجه تا پایان سال

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال اتفاقاتی افتاد که مشکلات و مسائلی ایجاد کرد و باعث شد نتوانیم با سرعت نیمه اول سال پیش برویم، افزود: بااین‌وجود باهمت مدیران شهرداری، حمایت شورای شهر و تلاش‌هایی که می‌شود امسال هم ۹۰ درصد بودجه محقق می‌شود و تلاش می‌کنیم باوجود شرایط سخت اقتصادی بیش از این محقق شود.

او با یادآوری اینکه بودجه امسال با تغییر و اصلاح ساختار بودجه‌ریزی تدوین شد، گفت: حرکت ما به سمت استقرار بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد است، به این معنی که پول جایی می‌رود که کاری صورت می‌گیرد و عملکرد مهم است. این مسئله نقش مهمی در پیشرفت پروژه‌ها و تحقق بودجه‌ها دارد. او همچنین با اشاره به اینکه امسال بودجه سازمان‌ها و شهرداری‌ها را یکپارچه کرده‌ایم و در قالب یک بودجه تدوین‌شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقا رویکرد مدیریت پروژه و منطقی سازی و ارتباط دقیق بین برنامه‌وبودجه هستیم.

افزایش ۲۵ درصدی بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۹

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بودجه ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی برای شهرداری اصفهان مصوب شد که در سال ۹۷ به ۳ هزار میلیارد و سال ۹۸ به ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد رسید، گفت: در سال ۹۹ بودجه شهرداری اصفهان به ۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان می‌رسد که افزایش ۲۵ درصدی دارد و تحول بزرگی در تدوین و تصویب بودجه و جذب درآمد برای شهر است. او در ادامه با اشاره به عناوین بودجه، یکی از این عناوین را پروژه‌های شاخص عمرانی دانست و گفت: این پروژه‌ها فقط شهری نیست و جنبه ملی و بین‌المللی دارد، به‌طوری‌که به‌نوعی پروژه‌های فراشهری است و ۴۰ درصد بودجه شهر به این پروژه‌ها اختصاص‌یافته است. نوروزی همچنین با بیان اینکه پروژه‌های مناطق نیز فرا منطقه‌ای است و برای کل شهر است، افزود: ۹ درصد بودجه به این پروژه‌ها اختصاص‌یافته است. او با بیان اینکه اعتبارات مستمر ۱۲ درصد بودجه و اعتبارات جاری ۲۹ درصد بودجه را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: سال گذشته بودجه جاری ۳۲ درصد و عمرانی ۶۸ بود، درحالی‌که سال آینده بودجه عمرانی ۷۱ و جاری ۲۹ درصد است. شهردار اصفهان با بیان اینکه درآمدها و منابع را یکجا دیده‌ایم، تصریح کرد: درآمدهای عملیاتی ۶۳۴ میلیارد تومان است، وام از خزانه ۶۵ میلیارد تومان، کمک دولت ۶۱ میلیارد تومان و ذخیره تعهدات ۳۲ میلیارد است که جمع همه این‌ها می‌شود ۷۹۲ میلیارد تومان که به‌علاوه ۵۱۲۰ میلیارد، بودجه کل شهر اصفهان ۵۹۲۰ و حدود ۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود. او اظهار امیدواری کرد که با نظارت دقیق بر هزینه کرد بودجه و با تأمین دقیق درآمدها، سال آینده شاهد رشد و شکوفایی در همه حوزه‌های اجتماعی فرهنگی عمرانی شهرسازی گردشگری و خدماتی باشیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد