hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ارسال ۹ پرونده واحدهای آلاینده در قم به مراجع قضایی

ارسال ۹ پرونده واحدهای آلاینده در قم به مراجع قضایی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با پایش مستمری که از سوی کارشناسان محیط زیست از صنایع انجام شد ۹ پرونده واحدهای آلاینده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران،سیدرضا موسوی مشکینی در نشست خبری که ظهر یکشنبه همزمان با روز هوای پاک در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، اظهار داشت: قم شهری است که دائم مهاجر پذیر است و در حالی شاهد افزایش مهاجرت پذیری در قم هستیم که زیرساخت‌های لازم برای این جمعیت در قم آماده نشده است.
 وی با بیان اینکه در شهر قم یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند، تصریح کرد: ۹۵ درصد این جمعیت شهرنشین هستند که این مسئله تنها در قم وجود دارد.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با تأکید بر اینکه محورهای استان مملو از فعالیت واحدهای صنعتی است، گفت: در این راستا باید نگاه ویژه و همراه با تدبیر در برنامه‌ریزی‌ها وجود داشته باشد و در صورت لزوم باید مطالعات آمایشی مورد بازبینی قرار بگیرد.
 وی در ادامه سخنان خویش وضعیت آلودگی هوای قم را در آذرماه مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این بازه زمانی ۲۰۰ مورد پایش روزانه از صنایع صورت گرفت که به ۳۰ مورد آن اخطار کتبی دریافت کردند.
 موسوی مشکینی با بیان اینکه ۳ مورد نیز پایش شبانه شهر قم و ۸ مورد نیز پایش شبانه سلفچگان صورت گرفت، تصریح کرد: یک واحد آلایند در سلفچگان و یک واحد ضایعاتی در قلعه صدری پلمب شد و همچنین از فعالیت یکی از واحدهای ریخته‌گری در محدوده جاده کاشان ممانعت به عمل آمد و پرونده تخلفات ۹ واحد نیز به مراجع قضائی ارجاع شد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خویش به برنامه‌های هفته هوای پاک اشاره کرد و گفت: روز گذشته یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا افتتاح شد که این ایستگاه ذرات پی ام ۱۰ و پی ام ۲.۵ رانشان می‌دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد