hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > عاملان انتشار تصاویر خانوادگی در کردستان بازداشت شدند

عاملان انتشار تصاویر خانوادگی در کردستان بازداشت شدند

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: عاملان انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی شناسایی و بازداشت شدند.

سرهنگ مهدی دانش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از شناسایی و بازداشت عاملان انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی کردستان خبر داد و اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه اخیراً شخصی ناشناس با ایجاد صفحه‌ای در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام و گذاشتن تصویر وی در سایت‌های غیراخلاقی باعث هتک حیثیت وی شده، شناسایی عامل یا عاملان انتشار در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس با حساسیت بالا موضوع را پیگیری و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهمان را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی به اداره پلیس انتقال دادند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان به اعترافات متهمان اشاره کرد و گفت: دو متهم با شاکیه دوست بوده اما به‌دلیل موفقیت شاکیه در زندگی شخصی خود، از روی حسادت تصاویر وی را با فتوشاپ در سایت‌های غیراخلاقی و در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده‌اند.

وی از تحویل متهمان به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی پرونده خبر داد و به کاربران توصیه کرد: در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کرده و بدانند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت‌طلب فراهم می‌کند.

سرهنگ دانش‌پور با یادآوری اینکه منتشر کردن مسائل خصوصی و تصاویر در شبکه‌های اجتماعی به مصلحت نیست، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده جرائم مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد