hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شستشوی مکرر پوست در زمان آلودگی هوا

شستشوی مکرر پوست در زمان آلودگی هوا

یک متخصص پوست و مو گفت: در مواقعی که هوا آلوده است، شستشوی مکرر با شوینده مناسب پوست و استفاده از کرم‌های محافظ متناسب با نوع پوست توصیه می‌شود.

عبدالرضا عرفانی  با بیان اینکه زمانی که آلاینده‌ها در جو زیاد شود مقدار نور (اشعه ماوراء بنفش) که به پوست می‌رسد کمتر شده و تبدیل به سرطان پوست نمی‌شود، اظهار کرد: ممکن است در زمان آلودگی هوا، سرطان ناشی از خود آلاینده‌ها زیادتر شود، اما در واقع سرطان ناشی از اشعه ماوراء بنفش تغییری نمی‌کند و حتی ممکن است کمتر شود.
وی با بیان اینکه برای نمونه افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند، بر اثر آلاینده‌های محیطی ممکن است بیشتر دچار اختلالات پوستی مانند جوش، شوره و ... شوند، افزود: این عوارض در زمان آلودگی‌های محیطی تشدید می‌شود و در این مواقع شستشوی بیشتر پوست، استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های خوراکی، مصرف شیر، مصرف ویتامین E و C کمک می‌کند که عوارض آلاینده‌ها کاهش یابد.
عرفانی با اشاره به این تصور اشتباه افراد که در زمان ابری بودن هوا، نور کمتری منعکس می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هوا ممکن است ابری باشد و افراد تصور کنند نور نیست، باید انواع ضد آفتاب‌ها (متناسب با انواع پوست)، بیشتر استفاده شود.
این متخصص پوست و مو تصریح کرد: افراد خیالشان راحت است که نور کم است، درحالی‌که در این حالت نور بیشتر به پوست آسیب می‌زند، به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب‌ها را توصیه می‌کنیم، همچنین در مواقعی که هوا آلوده است شستشوی مکرر با شوینده مناسب پوست و استفاده از کرم‌های محافظ متناسب با نوع پوست توصیه می‌شود.


بیشتر بخوانید: 

آلودگی هوا با پوست چه می‌کند؟
عوارض آلودگی هوا بر "پوست" / لزوم استفاده از شوینده‌های غیرصابونی
خوابیدن با آرایش با پوستتان چه می‌کند؟
بارندگی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد!


وی در خصوص تأثیر آلودگی هوا در ریزش مو نیز، گفت: آلودگی هوا تأثیری در ریزش مو ندارد، اما در مواقعی که هوا آلوده است مشکلات دیگری ایجاد می‌کند، ازجمله اینکه استرس‌ها زیاد شده و فرد دچار مسائل احساسی و عاطفی می‌شود که این دلایل به‌عنوان عوامل ثانویه شاید بتواند منجر به ریزش مو شود، اما آلودگی هوا باعث ریزش مو نمی‌شود.
این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه در زمان آلودگی هوا ممکن است موها کمی خشک و یا شکننده‌تر شوند، اما ریزش ریشه‌ای نخواهیم داشت، گفت: ممکن است در زمان آلودگی هوا سرطان‌های ناشی از خود مواد سمی که در هوا است بیشتر شود، اما سرطان ناشی از اشعه ماوراء بنفش تغییری نمی‌کند، چون علت بیشتر سرطان پوست ناشی از تشعشعات اشعه ماوراء بنفش است.
عرفانی خاطرنشان کرد: در زمان آلودگی هوا، اشعه ماوراء بنفش به دلیل برخورد با مواد آلوده، منعکس می‌شود و کمتر به پوست عارضه می‌رساند، با این‌ وجود استفاده از محافظت‌کننده‌ها از جمله کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد