hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بهبود و ارتقای وضعیت موجود در مدیریت پسماندشاهرود

بهبود و ارتقای وضعیت موجود در مدیریت پسماندشاهرود

طرح جامع مدیریت پسماند شاهرود تهیه شد.

شاهرود_حسین بابامحمدی: سرپرست حوزه معاونت خدمات شهری با اشاره به اینکه خدمات شهری به عنوان ابزار مدیریت شهری و عامل اصلی تداوم حیات شهری است که بدون آن زندگی شهروندان از فعالیت باز می ماند، اظهار داشت: طرح جامع مدیریت شهری پسماند با هدف بهبود و ارتقای وضعیت موجود در دستور کار شهرداری شاهرود قرار گرفته است.
امیر عرب اسماعیلی با بیان اینکه وظایف حوزه خدمات شهری، ارتقای سطح بهداشت، افزایش سلامت و رفاه شهروندان، کاهش آلاینده های محیط زیست،ایجاد نمای زیبای شهری که در راستای پاکسازی مواد زائدجامد شهری،نخاله های ساختمانی رها شده،رفت و روب،لایروبی کانالهاو آبراه ها،امحا  آگهی ها و پوسترهای تبلیغاتی،نصب و نظافت سطح زباله جزء موارد اصلی در پاکسازی شهری را شامل می شود، عنوان داشت: در شاهرود روزانه بالغ بر ۱۲۰ تن زباله با تلاش ۱۸۰ نفر کارگر در مناطق سه گانه جمع آوری و بلافاصله به مرکز دفن بهداشتی زباله منتقل و به روش بهداشتی دفن می شود.
وی ضمن بیان این مطلب که، بهداشت معابر در سطح شهر در راستای ایجاد سلامت شهروندان،آسایش و رفاه حال آنها از مهمترین اهدف این سازمان است، بیان داشت: : طرح جامع مدیریت پسماند در همه ابعاد سیستم مدیریت پسماند از جمله کاهش تولید و تفکیک از مبدا تا بازیافت اصولی و دفن مهندسی-بهداشتی را در بر می گیرد .
امیرعرب اسماعیلی با اشاره به اینکه طرح جامع پسماند شاهرود تهیه شده است، عنوان داشت: این طرح علاوه بر بهبود و ارتقای وضعیت موجود مدیریت پسماند شهر و حفظ محیط زیست از اعتبارات در نظر گرفته شده توسط دولت جهت مدیریت پسماندها بهره خواهد برد.
شایان ذکر است، تفکیک زباله از مبدا از  جمله بخش مهم این طرح است که با داشتن صرفه اقتصادی از این پس به طور جدی در دستور کار شهرداری شاهرود قرار خواهد گرفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد