hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سمنان | نقدوبررسی کتاب مثنوی بیابانک در گذر زمان

سمنان | نقدوبررسی کتاب مثنوی بیابانک در گذر زمان

دهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده برگزار شد
سمنان_حسین بابامحمدی: سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: دهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی با حضوراساتید، شاعران و شهروندان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده برپا شد.
عباس بابایی طی مطلب فوق اظهار داشت: این نشست بنا به درخواست شاعران و نویسندگان سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این نشست کتاب "مثنوی بیابانک در گذر زمان " از مجید صبوری شاعر و پژوهشگر روستای بیابانک که مجموعه اشعار به زبان سمنانی و بیابانکی در این مجموعه گرد آوری کرده است به حضار در جمع اهدا شد، تصریح کرد: این کتاب با حضور شاعران، نویسندگان و شهروندان سمنانی علی دولتیان ،اناصر چلوییان،عمادالدین و خانم صبوری و ...  مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
بابایی در ادامه افزود: در ادامه این نشست سید محمد کاردان خواننده بیابانکی دو ترانه از اشعار مجید صبوری  به زبان سمنانی و بیابانکی در حضور شهروندان اجرا کردند. 
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه حفظ و تقویت فرهنگ و زبان سمنانی عامل صیانت از هویت اجتماعی و زمینه ای برای انسجام عمومی، وفاق ملی، عامل دوستی ها و تعاملات فرهنگی، توسعه گردشگری و معرفی تاریخ و فرهنگ اصیل منطقه ای به مردمان سایر مناطق در اقصی نقاط است تصریح کرد: در پایان این نشست توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ، موسسه فرهنگی هنری سمن بویان و شورا و دهیاری روستای بیابانک از مجید صبوری به همراه هدایا و لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد. 
عباس بابایی  در پایان اعلام کرد:  یازدهمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی چهارشنبه ۳۰ بهمن در فرهنگسرای امید خانواده برگزار می شود.
این نشست به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن بویان برگزار شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد