hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سایت موزه قلی درویش قم احداث می‌شود

سایت موزه قلی درویش قم احداث می‌شود

معاون میراث فرهنگی استان قم از احداث سایت موزه قلی درویش قم خبر داد و گفت: اشیای قدیمی و کشف‌شده از این منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،شاهین ایلی بیگی‌پور گفت: با توجه به اهمیت تاریخی و قدمت هفت هزار ساله تپه باستانی قلی درویش، در جلسه این هفته شورای فنی استان قم، بررسی طرح محتوایی سایت موزه قلی درویش مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در آینده نزدیک ایجاد و راه اندازی شود.

معاون میراث فرهنگی قم ادامه داد: پس از انجام مطالعات، برای ایجاد فضایی مناسب برای گردشگران و علاقه‌مندان به آثار باستانی راه اندازی سایت موزه قلی درویش آغاز و در آن، اشیای قدیمی و کشف‌شده از این منطقه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: محوطه قلی درویش در سال ۱۹۷۹ میلادی برای اولین بار توسط کلایس، باستان شناس آلمانی مورد بازدید و معرفی قرار گرفت، بعدها بر اساس کاوش‌های انجام شده آثاری متعلق به هفت هزار سال قبل از این منطقه به دست آمد     

ایل بیگی‌پور گفت: تپه تاریخی قلی‌درویش مربوط به عصر آهن است و در نزدیکی مسجد مقدس جمکران واقع شده، این اثر در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۱۷۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد