hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نوزاد نیم کیلویی در قم بدنیا آمد

نوزاد نیم کیلویی در قم بدنیا آمد

مادری که در هفته بیست و پنجم بارداری فرزند او با وزن 500 گرم به دنیا آمده بود با گذشت دو ماه فرزندش را در حالی که وزن اون به 3 کیلو رسیده و در سلامت کامل است به خود به منزل برد.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_ قم،مادری در هفته بیست و پنجم بارداری پس از شروع دردهای زایمان به بیمارستان ایزدی قم مراجعه کرده و فرزند او با وزن 500 گرم به دنیا آمد.
به همت تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان به سرعت در بدو تولد اقدامات احیا و مراقبت‌های تنفسی انجام و به بخش NICU منتقل شد و پس از آن در بخش بیمارستان نیز از طریق دستگاه ونتیلاتور حمایت تنفسی آغاز و پس از بهبودی نسبی شرایط تنفسی نوزاد به تدریج از دستگاه جدا شد.
در طول مدت بستری به دلیل وزن پایین نوزاد و مراقبت‌های NIDCAP فراهم شده و نوزاد از طریق این مراقبت‌ها نیازهای خود را دریافت کرد.
در ادامه روند فعالیت‌ها برای این کودک، تغذیه خوراکی در حجم‌های بسیار کم برای نوزاد شروع و به تدریج به مقدار تغذیه افزوده شد و به مراتب وزن نوزاد از 500 گرم اولیه به حدود 3 کیلوگرم رسید.
 این اقدامات و تلاش ها به همت دکتر برقعی فوق تخصص نوزادان و خانم بیدگلی سرپرستار بخش و تمامی کادر پرستاری بخش NICU  بیمارستان ایزدی قم انجام شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد