hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نرخ بیکاری در قم کاهش یافت

نرخ بیکاری در قم کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از کاهش نرخ بیکاری در قم با وجود مشکلات اقتصادی کشور خبر داد.
به گزارش رویداد ایران_ قم،مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: جلسات این کارگروه به صورت منظم در روزهای سه شنبه با حضور استاندار قم برگزار می‌شود و برگزاری این جلسات یک هفته در میان به صورت میدانی در واحدهای تولیدی است.
  وی ادامه داد: بخش خصوصی حضور مستمری در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم دارد و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که از حداکثر اختیارات قانونی در این کارگروه استفاده کنند.
  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: بانک‌های خصوصی حدود نیمی از منابع بانکی استان را در اختیار دارند، اما نقش کمی را در بخش تولید ایفا می‌کنند و بار در این بخش بر دوش بانک‌های دولتی است، نسبت بخش مصارف به منابع بخش بانکی استان قم به 80 درصد رسید.
  غضنفری تعطیلی حتی یک واحد صنفی را خط قرمز دانست و تصریح کرد: به دنبال تکمیل واحدهای تولیدی در حال ساخت با پیشرفت 60 درصد و احیای واحدهای تولیدی راکد در استان قم هستیم.
  وی ادامه داد: نه تنها تثبیت اشتغال در استان قم صورت گرفت، بلکه شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان با وجود مشکلات اقتصادی کشور بودیم.
  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: بین ابلاغ دستورالعمل‌ها توسط بانک مرکزی به بانک‌ها تا اجرای این دستورالعمل‌ها مدت زیادی حتی تا یک سال به طول می‌کشد که باید این فاصله کاهش پیدا کند.
  غضنفری با اشاره به توسعه صنعت استان قم اظهار کرد: 653 جواز تاسیس در استان در سال جاری با پیش بینی سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صادر شد که نشان از رغبت به سرمایه گذاری در قم دارد، همچنین در این مدت 70 فقره پروانه بهره برداری با 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده در استان صادر شد.
  وی خاطرنشان کرد: استان قم در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت رتبه تک رقمی را در کشور دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد