hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش 148هکتاری مساحت جنگلی استان قم در سال جاری

افزایش 148هکتاری مساحت جنگلی استان قم در سال جاری

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری امسال باید در سطحی به وسعت 148  هکتار از اراضی استان قم در قالب طرح توسعه جنگل‌ با نهال، نهال کاری انجام دهد که مرحله کاشت در قالب طرح نهضت ملی نهال‌کاری به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران_قم،مرتضی داوودی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز، نیاز به ‌کاشت گونه‌های گیاهی مناسب و کم آبخواه دارد و این مهم باید با تحقیق و کار کارشناسی دقیق همراه باشد، بیان کرد: بادام کوهی، یکی از گونه‌های گیاهی مناسب و حائز اهمیت از نظر ذخیره‌گاهی است.

وی با اشاره به اینکه رشد گونه بادام کوهی در مناطق کوهستانی و ارتفاعات انجام می‌شود که در نزدیکی قم نیست، افزود: عمده بادام کوهی قم در حوزه‌های علی آباد نیزار، محمودآباد، دستجرد و فوجرد است که بسیاری از این مناطق را به عنوان ذخیره‌گاه شناسایی کرده و مورد کنترل و حفاظت قرار می‌دهیم.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بیان کرد: بذرکاری در مناطقی باید انجام ‌شود که حداقل 300 میلی‌متر بارندگی در طول سال داشته‌باشد و استان قم این ظرفیت را ندارد و با توجه به این شرایط، پروژه‌های نهال‌کاری در استان انجام می‌شود.

 
 

وی ادامه داد: امسال نهضت ملی نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در نقاط مختلف ایران اسلامی در حال دنبال شدن است که سهم استان قم نهال کاری در سطحی به وسعت بیش از 2 هزار هکتار است.

داوودی با اشاره به اینکه استقبال مردم و نهادهای مختلف از این طرح بسیار خوب بوده و بیش از 550 نفر داوطلبانه از نهادهای عمومی و ادارات مختلف استان در نهضت شرکت کرده‌اند، افزود: اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری امسال باید در سطحی به وسعت 148 هکتار از اراضی استان قم در قالب طرح توسعه جنگل‌ با نهال، از محل اعتبارات صندوق توسعه ی ملی و طرح صیانت از جنگلهای زاگرس، مرکزی و جنوبی، نهال کاری انجام دهد که تاکنون مرحله کاشت این پروژه به پایان رسیده است.

وی  با بیان اینکه در سال جاری تلاش‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ نهال‌کاری در استان قم دنبال شده است، گفت: در سال۹۶ اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حوزه نهال‌کاری به‌عنوان نمونه در سطح کشور معرفی شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد