hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > رقم خط فقر ۴ میلیون تومان است

رقم خط فقر ۴ میلیون تومان است

رئیس کانون هماهنگی شورای کار استان اصفهان گفت: به طور متوسط رقم خط فقر چهار میلیون تومان است و اگر کسی کمتر از چهار میلیون تومان حقوق بگیرد، شرایط زندگی واقعا سختی دارد.

احمدرضا معینی ، با بیان اینکه جلسات کارگروه مزد برگزار شده است، اظهار کرد: با توجه به جمع آوری اطلاعات، بررسی تورم و دیگر عوامل برای مزد باید به نتیجه نهایی رسید، سپس می توانیم رقم سبد معیشت و دستمزد را اعلام کنیم.
وی ادامه داد: تورم روز به روز درحال افزایش است.
عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به تفاوت دستمزد کارگران با دستمزد واقعی آنها در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته این تفاوت حدود یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان بود که این گپ را می توان با راه های جایگزین از جمله مسکن و افزایش تعاونی ها برای این قشر جبران کرد.
معینی با بیان اینکه برای مسکن کارگران به دولت درخواست زمین به نرخ دولتی داده ایم که در اختیار تعاونی های مسکن قرار دهند، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات، افزایش تعاونی های مصرف است که کارگران مستقیم می توانند استفاده کنند.
وی، اما عمده مشکلات کارگران را قراردادهای موقت کار، نبود امنیت شغلی، عقد قرارداد سفید امضا، چک سفید امضا و... عنوان کرد و گفت: طبق تبصره ١ و ٢ ماده هفت قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹، در آن قرارداد کار دائم و کار موقت توضیح داده شده، اما متاسفانه وزارت کار از آن سال تاکنون با تعلل، آیین نامه اجرایی آن را هنوز ننوشته تا از رواج قراردادهای کوتاه مدت و موقت جلوگیری شود.
رئیس کانون هماهنگی شورای کار استان اصفهان یادآور شد: در این باره البته اقداماتی انجام داده ایم که با تصویب آیین نامه اجرایی آن، کارگران می توانند به امنیت شغلی برسند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد