hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > والیبال ایران تا المپیک قد کشید

والیبال ایران تا المپیک قد کشید

مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو در بخش مردان قاره آسیا در سالن 7 هزار نفری جیانگمن چین برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران دیروز در دیدار نهایی به مصاف چین رفت.
بازیکنان تیم ملی والیبال برای ابراز همدردی با بازماندگان و جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، با مچ‌بند مشکی وارد زمین بازی شدند. تیم ملی والیبال به عنوان قدرت بلامنازع قاره کهن که یک بار در مرحله گروهی چین را با نتیجه 3 بر صفر شکست داده بود، روز گذشته در مقابل چشمان هواداران پرتعداد تیم چین برای دومین بار در دیدار فینال به مصاف میزبان رفت و موفق شد مقتدرانه و این بار هم با نتیجه 3 بر صفر (25-14، 25-22 و 25-14) از سد این تیم عبور کند. بدین ترتیب والیبالیست ها با عبور از دیوار چین، برای دومین بار پیاپی به المپیک راه یافتند.
ملی پوشان والیبال در مرحله گروهی این مسابقات با شکست مقتدرانه تیم های چین تایپه، قزاقستان و چین به عنوان صدرنشین صعود کردند و تنها در دیدار با کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه نزدیک 3 - 2 پیروز شدند. شاگردان کولاکوویچ  فینال را در مدت زمان 75 دقیقه به اتمام رساندند و خیلی راحت و بدون دغدغه المپیکی شدند.سیدمحمد موسوی با کسب 16 امیتاز، امتیازآورترین بازیکن فینال لقب گرفت. تیم ملی در پایان این بازی 37 امتیاز از اسپک، 14 امتیاز از دفاع روی تور، 5 پوئن سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. پیش از این تیم ملی بسکتبال در مسابقات جام جهانی چین موفق شده بود به عنوان بهترین تیم آسیا سهمیه المپیک توکیو را کسب کند و حالا با صعود والیبالیست‌ها، ورزش ایران برای نخستین‌بار در تاریخ با 2 سهمیه تیمی (والیبال و بسکتبال) به المپیک اعزام‌ می‌شود.والیبال ایران در دوره گذشته برای اولین بار پس از 52 سال به المپیک راه پیدا کرد و در المپیک 2016 ریو حاضر بود. نکته حائز اهمیت اینکه والیبال ایران در هر دو دوره با هدایت سرمربیان خارجی راهی المپیک شده است.در سال 2016 هدایت تیم ملی را رائول لوزانو، سرمربی نامدار آرژانتینی برعهده داشت و حالا ملی پوشان والیبال با هدایت ایگور کولاکوویچ، سرمربی صربستانی به المپیک توکیو راه یافتند. تیم ملی والیبال ایران تاکنون پنج‌بار برای کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های انتخابی شرکت کرده که در سال 2016 و در چهارمین تجربه، نخستین صعود خود به المپیک را جشن گرفت.

 سلطانی‌فر صعود والیبال ایران به المپیک را تبریک گفت

پس از صعود تیم ملی والیبال به المپیک توکیو، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در پیامی، این موفقیت را تبریک گفت. در بخشی از متن پیام سلطانی‌فر آمده است: «سپاس خداوند منان را که در فضای آکنده از غم واندوه شهادت سردار سپهبد سلیمانی و درگذشتگان هواپیمای مسافربری اوکراین، والیبالیست های سرافراز کشورمان فرزندان برومند این سرزمین توانستند با موفقیت در میدان راهیابی به المپیک ٢٠٢٠ توکیو، امیدواری و شور را به ایران عزیز بازگردانند.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد