hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| شهردار اصفهان: نظم محور اصلی توسعه است

اصفهان| شهردار اصفهان: نظم محور اصلی توسعه است

شهردار اصفهان گفت: نظم محور اصلی توسعه است و باید در شعار و عمل موردتوجه قرار گیرد.

قدرت الله نوروزی در آیین بهره‌برداری رسمی از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری ضامن توسعه و نظم در شهرها است، اظهار کرد: توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ابزار مشترکی به نام وجود نظم دارد، گرچه دایره نظم به‌ویژه نظم عمومی به‌قدری وسیع بوده که یک تعریف واحد برای آن مشکل است. نوروزی تصریح کرد: اگر در توسعه زیرساخت‌ها نظم وجود نداشته باشد، زیرساخت‌ها یا متوقف‌شده و یا به انحراف کشیده می‌شود بنابراین باید توجه داشت که نظم یک مسئله بسیار مهم است. او با اشاره به اهمیت نظم از دریچه حمل‌ونقل گفت: نظم دریای بزرگی است که هر موضوعی می‌تواند با آن ارتباط پیدا کند؛ فلسفه تشکیل حکومت‌ها برقراری نظم بوده چراکه انسان‌ها بانظم به آرامش و آسایش می‌رسند. شهردار اصفهان با بیان اینکه نظم امری اساسی برای توسعه است، تأکید کرد: باید برای ایجاد شادی که خود عامل استقرار نظم است بسترسازی کرد زیرا غصه و غم عامل مهمی برای برهم زدن نظم به شمار می‌رود. او ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه شهروندان گرفتاری‌های متعدد کاری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، روابط خانوادگی و ... دارند باید با تدابیر ویژه تلاش کنیم آن‌ها منفعل نشوند و در گرداب غم اسیر نشوند و بی‌نظمی آن‌ها را به مسیرهای غیرانسانی نکشاند. نوروزی با بیان اینکه شهرداری باید ساختارها، راهکارها، زیرساخت‌های نشاط اجتماعی را فراهم کند، افزود: امروزه جوانان تحت تأثیر فضاهایی قرار دارند و دراین‌بین جامعه نقشی کلیدی دارد. او تصریح کرد: اگر شهروندان به شهر خود خوش‌بین نباشند و از آن تلقی مثبتی نداشته باشند انجام امور برای همه سخت می‌شود. شهردار اصفهان اظهار کرد: نظم محور اصلی توسعه است و باید در شعار و عمل موردتوجه قرار گیرد.

او تأکید کرد: بهترین وسیله برای تقویت امید و ایجاد شادابی در جامعه نظم است تا انسان بتواند از محیط خود استفاده شایسته‌ای داشته باشد و به شهر خود احساس تعلق کند بنابراین باید بازمان سنجی مناسب، حرکت‌ها را متناسب بازمان پیش ببریم و مدیریت زمان داشته باشیم.

نوروزی افزود: باید ارائه خدمات به شهر و شهروندان به‌موقع انجام شود تا اثربخش باشد؛ اگر خدمات به‌موقع انجام نشود، خود از عوامل اخلال در نظم خواهد بود. او با بیان اینکه شهرداری را نباید یک سازمان دید، گفت: باید باور کنیم شهرداری یک‌نهاد اجتماعی است و اگر تفاوت نهاد با سازمان را شناخته و نهاد اجتماعی را از نهاد سیاسی جدا دانستیم آن زمان جایگاه واقعی این نهاد اجتماعی را درک خواهیم کرد. شهردار اصفهان با بیان اینکه قرن حاضر به‌سرعت در تمام بخش‌ها در حال حرکت است، تصریح کرد: در بخش‌های علمی و اجتماعی هرروز اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد، شهرها جهان می‌شوند و جهانی‌شدن شهرها در همه افکار غلبه پیدا می‌کند بنابراین اگر با نگاه‌های کهنه و دستگاه‌های عقب‌مانده و بافاصله از تکنولوژی‌های نوین شهر را اداره کنیم به نتایج خوبی دست پیدا نخواهیم کرد. او با اشاره به افزایش جمعیت شهرها در جهان اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۰ جمعیت شهرهای جهان به پنج میلیارد نفر و در سال ۲۰۵۰ این جمعیت به شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر خواهد رسید که این افزایش جمعیت شهرها باعث گسترش فقر، نابرابری، فرسایش محیط‌زیست، افزایش آلودگی‌ها و ناامنی اجتماعی می‌شود. نوروزی ادامه داد: البته کشورهای پیشرفته با چاره‌اندیشی شهرها را هوشمند می‌کنند و بر مشکلاتی که قاتل انسان‌ها می‌شود، فائق می‌آیند تا ایمنی را افزایش دهند. او با تأکید بر اینکه شهرها باید به سمت هوشمند شدن حرکت کنند، گفت: شهرداری اصفهان نیز باید در این مسیر گام‌های بیشتری برداریم و البته اگر امروز برای بهره‌برداری رسمی از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر گرد هم آمده‌ایم تا از این تکنولوژی‌های نوین در شهر رونمایی کنیم برای برقراری نظم و آسایش عمومی است. شهردار اصفهان با اشاره به تعامل خوب شهرداری و پلیس راهور اظهار امیدواری کرد: وحدت، انسجام و همدلی برای هموار کردن زندگی بهتر شهروندان ایجاد شود تا همیشه تداوم داشته باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد