hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > جایگزین مناسب برای آپارتمان‌های رهن کامل

جایگزین مناسب برای آپارتمان‌های رهن کامل

متقاضیان آپارتمان‌های اجاری که ترجیح می‌دهند از میان فایل‌های عرضه شده به‌صورت «رهن کامل»، گزینه مناسب خود را انتخاب کنند، این روز‌ها با انتخاب‌های بسیار محدودی روبه‌رو هستند و عمده فایل‌ها به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره قیمت‌گذاری شده است.
گزینه جایگزین مناسب برای جست‌وجوگران آپارتمان‌های رهن کامل در حال حاضر، آپارتمان‌هایی هستند که اجاره‌بهای آن‌ها اندک و زیر یک میلیون تومان است. این فایل‌ها متعلق به مستاجرانی است که حساب ویژه‌ای روی اجاره‌بهای ماهانه دریافتی از مستاجران برای تامین مخارج خود یا سرمایه‌گذاری و... نکرده‌اند؛ در نتیجه با دریافت حداقل اجاره‌بها رضایت لازم را از قرارداد آپارتمان اجاری خود کسب می‌کنند.
در عین حال آپارتمان‌های با اجاره زیر ۵۰۰ هزار تومان نیز در بازار اجاره پرتعداد هستند و ودیعه آن‌ها بر اساس متراژ، موقعیت و امکانات، رقمی بین ۵۰ تا حول و حوش ۲۵۰ میلیون تومان است. این فایل‌ها از نگاه واسطه‌ها، به نوعی از جایگاهی برابر با فایل‌های رهن کامل برخوردار هستند و محل رجوع همان کسانی هستند که به دنبال آپارتمان رهنی هستند. در واقع اجاره‌بهای چند صد هزار تومانی برای بسیاری از مستاجران در شرایطی که عرف اجاره ماهانه قابل پرداخت متقاضیان مصرفی املاک اجاری، بین ۵/ ۱ تا ۵/ ۲ میلیون تومان (به انضمام ودیعه ضمیمه‌ای متناسب با ارزش نهایی اجاره آن واحد آپارتمان) است، رقم قابل توجهی نیست و با پرداخت آن به راحتی کنار می‌آیند. همین موضوع سبب شده موجرانی که قصد عرضه آپارتمان خود به‌صورت رهن کامل را دارند، تمایل پیدا کنند برای تامین هزینه‌های نگهداری ساختمان، بخش کوچکی از ودیعه را به اجاره چند صد هزار تومانی ماهانه تبدل کنند و به همین خاطر تعداد این فایل‌ها طی هفته‌های اخیر در بازار اجاره افزایش یافته است.

جایگزین مناسب برای آپارتمان‌های رهن کامل
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد