hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > کی‌روش می‌ماند، نمی‌ماند

کی‌روش می‌ماند، نمی‌ماند

پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی بود که کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران به بن‌بست رسیدند؛ کی‌روش از دست مسئولان فدراسیون فوتبال ایران که به او پیشنهاد تمدید قرارداد شش‌ماهه داده بودند، حسابی شاکی بود.
پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی بود که کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران به بن‌بست رسیدند؛ کی‌روش از دست مسئولان فدراسیون فوتبال ایران که به او پیشنهاد تمدید قرارداد شش‌ماهه داده بودند، حسابی شاکی بود. او با کنایه از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تشکر کرد و بسیاری از نزدیکان به تیم ملی خبر دادند که کار تیم ملی و کی‌روش بعد از جام جهانی تمام شده است و این مربی پرتغالی ایران را ترک می‌کند.
بااین‌حال شرایط در جام جهانی فرق کرد. کی‌روش با ایران اولین سه امتیاز را در همان دیدار نخست مقابل مراکش دشت کرد و بعد هم بازی قابل قبولی مقابل اسپانیا به نمایش گذاشت؛ دیداری که اگرچه با شکست یک بر صفر ملی‌پوشان همراه شد ولی تمجید بسیاری از کارشناسان فوتبال را در پی داشت. مردم ایران هم از بازی جنگنده و سختکوش ملی‌پوشان خوشحال بودند. کار به جایی رسید که حتی مقام معظم رهبری هم در پیامی از تلاش بازیکنان تیم ملی تشکر کرد. بعد از این تغییر رویه درون ایران بود که مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش کردند پیشنهاد تمدید قرارداد جدیدی را به کی‌روش بدهند. محمدرضا ساکت که به نمایندگی از فدراسیون فوتبال در روسیه تیم ملی را همراهی می‌کرد، مأمور شد تا باب مذاکره با کی‌روش را باز کند ولی این سرمربی در پاسخ به خبرنگاران حاضر در کمپ باکوفکا جواب مشخصی به این خواسته فدراسیون نداد. کی‌روش گفت: «صحبت‌هایی با فدراسیون داشته‌ام ولی فعلا تمرکزم روی جام جهانی و بازی آخر با پرتغال است». بازی با پرتغال که تمام شد، سناریو کمی تغییر کرده بود؛ کی‌روش که تیمش درست در یک‌قدمی صعود به مرحله حذفی از جام جهانی کنار رفت، این‌بار دست‌بالا را گرفته بود. همان‌موقع در اردوی تیم ملی با وجود حمایت گسترده بازیکنان از این سرمربی پرتغالی خبر می‌رسید که کی‌روش از محقق‌نشدن وعده‌های فدراسیون فوتبال ایران خسته شده و خیلی سخت است که تمدید قراردادش با ایران را جدی بگیرد. هم‌زمان با آن خبرها، شایعاتی هم مطرح شد مبنی بر اینکه چندین کشور از جمله آفریقای‌جنوبی می‌خواهند کارلوس کی‌روش را به‌عنوان سرمربی‌شان انتخاب کنند. در ایران اما مهدی تاج و دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال خیالشان راحت بود که با کی‌روش به توافق نهایی رسیده‌اند. این را می‌شد از صحبت‌های تاج پس از جلسه با کی‌روش هم فهمید. او بعد از جلسه به‌صورت جدی از تمامی اهالی فوتبال خواست از حمله به کی‌روش و تیم ملی دست بردارند وگرنه جرایم سنگینی در انتظارشان خواهند بود.
کی‌روش شاید توانسته باشد به یکی از خواسته‌هایش که حمایت فدراسیون از این مربی است، رسیده باشد ولی هنوز تردید اصلی‌اش را دارد. او می‌خواهد برای جام ملت‌های آسیا، از فدراسیون فوتبال تضمین بگیرد که تیم ملی را به باشگاه‌ها ترجیح بدهند. اگرچه تاج به‌صورت شفاهی چنین ضمانتی را به صورت نصفه و نیمه به کی‌روش داده ولی به نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی تیم ملی هنوز خیالش از طرف فدراسیون فوتبال راحت نیست. با وجود آنکه از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام شده که قرارداد کی‌روش تمدید شده و او همچنان سکان هدایت تیم ملی را بر عهده دارد ولی نزدیکان این سرمربی می‌گویند چنین چیزی صحت ندارد و کی‌روش هنوز شک دارد که قراردادش را تمدید کند یا نه. این خبر را البته روز گذشته خبرگزاری رویترز هم تأیید کرد و نوشت کی‌روش هنوز قراردادش را با تیم ملی ایران تمدید نکرده است. در این گزارش به نقل از یک منبع آگاه آمده است: «فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد تازه‌ای ارائه داده است اما به دلیل وجود شرایط مقدماتی مورد نیاز برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که باید توسط فدراسیون فراهم آورده شود، برای رسیدن به توافق نهایی راه درازی باقی مانده است. مطابق سناریوی کنونی، قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران در پایان ماه جولای تمام می‌شود. در این بین، جدای از پیشنهاد ایران، کی‌روش گزینه‌ها و پیشنهادهای دیگری را نیز پیش‌رو دارد».
سرمربی پرتغالی ایران که توانست تاریخی‌ترین نتایج تیم ملی در جام جهانی را رقم بزند، بلافاصله بعد از پایان بازی‌های ایران در جام جهانی به منتقدانش و در رأس همه آنها برانکو ایوانکوویچ تاخت و او را مقصر اصلی پیاده‌نشدن دقیق برنامه‌های تیم ملی توصیف کرد. کی‌روش که حالا دودستگی بیشتری در فضای فوتبالی ایران می‌بیند، تردیدهایش برای تمدید قرارداد بیشتر هم شده؛ به‌ویژه اینکه او حس می‌کند فضا به‌گونه‌ای شده که هر نتیجه‌ای به‌غیر از قهرمانی در جام ملت‌های آسیای پیش‌رو برایش حکم یک ناکامی را خواهد داشت. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد