hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > واقعیت‌ها پیرامون تابعیت زینب سلیمانی

واقعیت‌ها پیرامون تابعیت زینب سلیمانی

31,920
از بامداد جمعه که خبر واقعه فرودگاه بغداد در فضای رسانه‌ای ایران و جهان پخش شد، سردار شهید حاج "قاسم سلیمانی" خط اول و ترند برتر اخبار دنیا به زبان‌های گوناگون شد.

از بامداد جمعه که خبر جنایت آمریکا در فرودگاه بغداد در فضای رسانه‌ای ایران و جهان پخش شد، نام سردار شهید حاج "قاسم سلیمانی" خط اول و ترند برتر اخبار دنیا به زبان‌های گوناگون شد.

بررسی ترندهای خبری به زبان‌های گوناگون و در پهنه‌‌‌های جغرافیایی مختلف از نخستین ساعات بامداد جمعه افزایش شدید جستجو درباره این خبر را نشان می‌دهد.

پس از آن با آغاز دیدار مقامات کشور با خانواده سردار سلیمانی و صحبت‌های دختران سردار سلیمانی با رئیس جمهور پیرامون آنکه "چه کسی انتقام خون پدرم را می‌گیرد" آرام آرام خط‌های خبری جدیدی با کلمات متفاوت آغاز شد.

سیر جستجوی خبری با کلمات گوناگون پیرامون شهادت سردار سلیمانی
جستجوی خبری سردار سلیمانی

این بار نام زینب سلیمانی در بین سایر فرزندان خانواده سلیمانی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و زندگی‌نامه ، صحبت‌ها و موضع گیری‌های او مورد توجه و بازنشر در فضای مجازی قرار گرفت.

صحبت‌های او در مراسم تشییع پیکر سردار در دانشگاه تهران که با حضور میلیونی مردم و پخش زنده تلویزیونی از اکثر شبکه‌های داخلی و برخی کانال‌های خارجی صورت گرفت و انتشار سریع آن در شبکه‌های اجتماعی، زینب را به نماد جدیدی از خونخواهی مردم پیرامون ترور حاج قاسم سلیمانی تبدیل کرد.

افزایش محبوبیت و اثرگذاری صحبت‌های زینب سلیمانی باعث شد جریان خبری و تبلیغاتی مدافع ترور سردار، طرح جدیدی برای ترور شخصیتی خانواده ایشان برنامه ریزی کند و در آن طرح، نخست دختر ایشان هدف گرفته شد

زینب سلیمانی در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
تابعیت زینب سلیمانی

هدف طرح ایجاد جنگ روانی، شایعه و پمپاژ دروغ پیرامون " تابعیت آمریکایی دختر سردار سلیمانی" بود.

به صورتی که یک پیج غیر رسمی در اینستاگرام که با عنوان VOA_PERSIAN  فعالیت می‌کند و با استفاده از لوگو و آرم صدای آمریکا به عنوان بلندگوی تبلیغاتی سیاست‌های امریکا، تلاش دارد خود را دارای اطلاعات پنهانی معرفی کند، در پستی کوتاه سعی در القای تابعیت آمریکایی زینب سلیمانی داشت و چنین دروغ پردازی کرد:« زینب سلیمانی 28 ساله دختر قاسم سلیمانی همانند بسیاری از فرزندان مسئولان نظام دارای تابعیت آمریکا است. ایشان برای دریافت تابعیت خود به پرچم امریکا قسم یاد کرده‌اند و امروز خواهان انتقام از امریکا می باشند. نظر شما چیست؟» این جنگ روانی در برخی فیک نیوزهای عربی هم که رویارویی با محور مقاومت را در برنامه خود دارند دنبال شد.

بیشتر خوانندگان این پست در نگاه اول به دروغ بودن محتوا و ترور شخصیت دختر سردار سلیمانی پی برده‌اند و در کامنت‌های خود پیرامون این موضوع واکنش شدید نشان داده‌اند.

اما با کمی سواد رسانه‌ای به راحتی می‌توان به واقعیت موضوع رسید، اما برای توضیح بیشتر به موارد زیر توجه کنید:

1اگر این ادعای کذب واقعیت داشت، ترامپ مدت‌ها قبل و با هدف تضعیف محبوبیت سردار آن را اعلام و توییت می‌کرد و اکنون نیز فیک نیوزها دست به کار شده‌اند و تلاش می‌کنند همراه با دونالد ترامپ به عنوان طراحی اصلی ترور، در برابر سیل خروشان مردم که در مراسم وداع با سردار دل‌ها در سراسر کشور جاری شده‌اند با این اخبار کذب و روش‌های نخ نما ادامه ترور را در بستر جعلیات خبری دنبال کنند.

2حتی همراهان تبلیغاتی آمریکا و مزدورانی مانند مسیح علی‌نژاد که استاد دروغ پردازی هستند، از گفتن چنین دروغ بزرگی ابا داشتند. چرا هر مخاطبی با کمترین آگاهی نسبت به واقعیت آن مطلع می‌شود و همچنین به دلیل دروغ بودن، فاقد سند و مدرک جهت جلب توجه افکار عمومی است. چرا که اگر سندی وجود داشت، علی‌نژاد به عنوان بلندگوی تبلیغاتی آمریکا و وزارت خارجه آمریکا تا کنون از آن نمد برای خود کلاهی عاریه‌ای ساخته بود.

3این جعل و خط خبری با سوار شدن بر محبوبیت موضوع خبری و داغ شدن همیشگی حواشی در موضوعات داغ خبری، در کنار گلایه به حق مردم از بخشی از مسئولان که عملکرد آن‌ها با شعارهایشان همخوانی ندارد و حضور پرتعداد فرزندان برخی مسئولان اجرایی و کشوری در سایر کشورها به بهانه‌های مختلف، سعی داشت چهره درخشان سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی را با چنین جعلیاتی خدشه دار کند و به دلیل شاخص شدن یکی از فرزندان شهید سلیمانی، هدف اصلی خود را بر وی متمرکز کرد که بی سرانجام بود و اثر عکس گذاشت.

4اینستاگرام در چند روز گذشته با پیوستن به خط ترور، تمامی پست‌های مردمی پیرامون سردار سلیمانی را حذف و صفحات آنها را تهدید به تعلیق و حذف کامل می‌کند، اما این سوال به وجود می‌آید که چطور این پست که دارای عکس دختر شهید، و نام شهید در توضیح آن است تا کنون حذف نشده با اینکه بسیاری پست‌های مشابه حذف شدند که همین موضوع نشانگر فرمایشی بودن انتشار و بازنشر این پست خبری و برنامه ریزی هماهنگ و دارای عقبه برای جنگ روانی دارد.

دروغ پردازی درباره تابعیت آمریکایی زینب سلیمانی

اما همانطور که همه جهان مشاهده کردند، خون این شهید، همچون چشمه شور، شعور و آگاهی سبب دگرگونی در مقیاس وسیع و همراهی عمومی مردم از اقشار و با افکار گوناگون شد که همگی یکصدا به میدان آمدند و چهره واقعی آمریکا را بیش از پیش نمایان کرد. لذا چنین تلاش‌های بی سرانجامی هم بیش از آنکه به هدف خود برسد، موجب آشنایی مردم با اهداف پلید طراحان و مجریان ترور سردار سلیمانی و دشمنی همیشگی آنها با ملت ایران می‌شود.

همچنین لزوم افزایش سواد رسانه‌ای مردم برای یادگیری چگونگی رویارویی با اخبار گوناگونی که هر روز به دست آن‌ها می‌رسد و تشخیص اخبار واقعی و جعلی در این کوران حوادث و اخبار بیش از گذشته احساس می‌شود.

اما زینب سلیمانی در مراسم تشییع  پیکر پاک سردار چه گفته بود که هدف تبلیغات امریکا قرار گرفت؟


شهادت پدرم موجب بیداری بیشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده است

زینب سلیمانی دختر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مراسم میلیونی تشییع پیکر قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در دانشگاه تهران، گفت: حاج قاسم گفت فرزندان‌مان را در راه ولایت تقدیم می‌کنیم تا خدای ناکرده شما احساس تنهایی نکنید. پدرم بیش از 40 سال در کشتی عاشورا و با چراغ ولایت در تلاشی خستگی‌ناپذیر با شوق شهادت در نبرد با دشمنان اسلام و انسانیت شجاعانه پیکار کرد.

وی ادامه داد: او پدری دلسوز برای فرزندانش و تمام فرزندان شهدا بود. او مهربان‌ترین همسر و پدری مجاهد و بی‌باک و سربازی فداکار برای ولایت بود و اطاعت از ولایت را شرط ایمان می‌دانست. حاج قاسم بزرگترین مرد راهبردی در محاسبه قدرت و رفتار دشمن بود. در جنگ‌ها و نبردها عشق شهادت او را به نزدیک‌ترین خط مبارزه با دشمن ترغیب می‌کرد.

دختر قاسم سلیمانی ادامه داد: ایمان او به خدا، دشمن را در دید او به ناچیزی در مقابل قدرت خدا تبدیل کرد. پدرم خواب راحت را از چشم تمام ستمگران، مستبدان و تکفیری‌ها ربوده بود. اسم حاج قاسم سلیمانی آشیانه صهیونیزم، تکفیر و نظام سلطه را هم‌اینک می‌لرزاند. امروز اندیشه و جهاد پدرم جبهه مقاومت را به مکتبی نهادینه شده و پیروز تبدیل کرده است. جهانیان پیام جهاد و اندیشه سلیمانی را فهمیده و ذلت نظام سلطه، صهیونیزم و تکفیر را مقابل آن جهان دیده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکا باید بداند که عاشورا منشاء قدرت مجاهدین و آزادی‌خواهان و موجب وحشت دشمنان اسلام و انسانیت است. شاگردان مکتب خمینی و خامنه‌ای در کلاس درس جهاد و اخلاص سلیمانی تربیت شده‌اند و تا زنده‌اند شاگردان دیگری را تربیت و موجب رعب و وحشت مضاعف سلطه‌گران و تکفیری‌ها خواهند بود. آمریکا و صهیونیزم بدانند شهادت پدرم موجب بیداری بیشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده و روزگار آنان را تیره و تار و خانه‌های عنکبوتی آنان را فرو خواهد ریخت.

دختر شهید قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: از دیروز جهانیان استقبال گرم مردم عراق و ایران را در تشییع جنازه حاج قاسم و مجاهد بزرگ ابومهدی نظاره کردند و امروز در تهران و فردا در کرمان نیز خواهند دید که در این حماسه حضور ملت عاشورایی ایران پیام خود را به کل دنیا خواهد رساند.

وی متذکر شد: به قول پدرم «آقای ترامپ قمارباز» تصویر شیطانی تو در جدایی و تفرقه میان دو ملت ایران و عراق با خطای استراتژیک، توخالی درآمد و به خاک و خون کشیدن دو مجاهد بزرگ موجب اختلاط خون مجاهدان بزرگ ابومهدی و حاج قاسم و عامل پیوند تاریخی دو ملت ایران و عراق شد و تنفر جاودانه آنان را علیه آمریکا برانگیخت.

دختر شهید قاسم سلیمانی، با اشاره به مصوبه پارلمان عراق برای خروج آمریکا از این کشور، گفت: دیروز پارلمان عراق خروج آمریکا از این کشور را کلید زد. خانواده سربازان آمریکایی در غرب آسیا که شاهد ذلت آمریکا در نبردهای سوریه، افغانستان، لبنان، عراق، یمن و فلسطین هستند در انتظار مرگ فرزندان‌شان روزهای‌شان را سپری خواهند کرد.

وی خطاب به پست‌ترین رییس‌جمهور آمریکا، گفت: ترامپ دیوانه که خود نماد جهل و بازیچه دست صهیونیست هستی خیال نکن با شهادت پدرم همه چیز تمام شد. رهبرم و پدرم، پدری داشت که در کنارش بود، در کنارش ایستاد و ما هم همانند پدرم در کنارش خواهیم ماند. امروز سلیمانی‌های مقاومت پیام دادند. عموی عزیزم سیدحسن نصرالله پیام خود را داد. اسماعیل هنیه، زیاد نَخاله، بشار اسد، ابوحسن عامری و عبدالملک حوثی که هر کدام به تنهایی چون پدرم برای نابودی امثال تو کفایت می‌کنند، پیام‌شان را خواهند داد.

دختر شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: دلم نمی‌آید نگویم، پدرم یک همراه دیگری هم داشت و او آقای پورجعفری بود. ایشان بدون پدرم آب و غذا نمی‌خورد و بدون پدرم نمی‌خوابید. ایشان نماد یک مجاهد صادق بود که آخر هم در رکاب پدرم به آرامش رسید.

وی متذکر شد: همه ستمگران عالم بدانند پدرم در قلب ملت ایران و امت مقاومت و آزادی‌خواهان جهان جای دارد. با تجدید پیمان مجدد با رهبر عزیزمان قول می‌دهم من و همه فرزندان پدرم با خاطرات و مهربانی‌های پدرم که همواره زنده است و نزد خداوند روزی می‌خورد، زندگی می‌کنیم و بغض و کینه خود و فرزندانمان را با دستور ولایت علیه ظالمان تا ابد حفظ خواهیم کرد.

امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد