hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قولنج گیری، روش موثر برای درمان افسردگی

قولنج گیری، روش موثر برای درمان افسردگی

پژوهشگر طب سنتی گفت: اکثر افراد در بعضی مواقع احساس ناراحتی، افسردگی و غم می‌کنند؛ افسردگی یک بیماری روانی است که موجب احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست دادن علاقه افراد می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده طب الصادق (ع) اظهار کرد: احساس افسرده بودن، واکنش طبیعی بدن نسبت به مشکلات زندگی و از دست دادن چیزها و کسانی است که به آن‌ها علاقه داریم، اما زمانی که این احساس بیش از چند روز یا چند هفته طول بکشد، فرد دچار بیماری افسردگی می‌شود.

وی افزود: افسردگی می‌تواند موجب ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود، به طوری که افراد افسرده ممکن است در انجام وظایف روزانه خود ناتوان شوند.

یوسفیان با اشاره به اینکه افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی‌توان آن را به سادگی نادیده گرفت، گفت: اکثر افراد مبتلا به بیماری افسردگی بعد ازمصرف دارو، جلسات مشاوره و یا سایر اشکال درمان، بهبود پیدا می کنند و قولنج‌گیری یکی از روش های موثر طب سنتی در درمان این بیماری است.

مولف کتاب دستان درمانگر پرتوان(روش کاربردی قولنج‌درمانی در طب ایرانی)، قولنج‌گیری افسردگی را شامل موارد زیر دانست:


 بیشتر بخوانید: 

ورزش افسردگی را ضربه فنی می کند
۱۲ نشانه بیماری‌های روان که نباید نادیده گرفته شوند
درمان افسردگی با تغذیه سالم
چگونه حامی فرد مبتلا به افسردگی باشیم؟
بیایید درباره افسردگی حرف بزنیم

  • روش اول: کف دست را روی کبد و انگشت کوچک روی دنده کور قرار دهید. سپس به حال چرخشی، نیم دور از پایین به سمت بالا ماساژ داده و این را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام دهید.
  •  روش دوم: روی بستر ناخن انگشت میانی سمت انگشت اشاره، طوری که انگشت میانی شما روی همین نقطه و انگشت شست طرف دیگر قرار گیرد، در جهت عکس حرکت عقربه ساعت، به صورت دورانی ماساژ داده و این کار را پنج تا ۱۰مرتبه و سه تا پنج دفعه در روز انجام دهید.
  • روش سوم: از وسط خط آرنج یک نقطه به طرف راست و یک نقطه به طرف چپ در نظر بگیرید. سپس این دو نقطه را به وسیله انگشت میانی و اشاره جهت عکس عقربه ساعت ماساژ داده و این کار را ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید.
  •  روش چهارم: یک نقطه بالاتر از مچ دست، به وسیله انگشت میانی جهت عکس حرکت عقربه ساعت ماساژ داده و این کار را به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه و دو تا سه دفعه در روز انجام دهید.
  • روش پنجم: برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند، بهتر است ماساژ را روی پشت انجام دهید. از آن‌ها بخواهید خم شده و در گودی کنار کتف به وسیله چهار انگشت، جهت عکس حرکت عقربه ساعت ماساژ دهید.؛ این کار را به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه و دو تا سه دفعه در روز انجام دهید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد