hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

آموزش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

در این مطلب آموزش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید سبزه ای متفاوت را برای عید نوروز در منزل بکارید.

با نزدیک شدن به سال جدید و عید نوروز درست کردن سبزه برای هفت سین خالی از لطف نمی باشد و شما می توانید به کمک بذرهای مختلف سبزه های زیبایی را در منزل تهیه کنید. ساخت سبزه عید با هسته پرتقال یکی از جذاب ترین ایده ها برای ساخت سبزه است و اگر شما تمایل دارید سفره هفت سین امسال تان سبزه ای متفاوت داشته باشد بهتر است از این روش برای کاشت سبزه استفاده نمایید.

آموزش کاشت سبزه عید با هسته پرتقال

سبزه پرتقال و سبزه در آب و سبزه عدس از انواع روش های جالب برای کاشت سبزه عید نوروز هستند و اگر شما تمایل دارید دو یا چند مدل سبزه را برای عید نوروز بکارید می توانید از این روش ها استفاده نمایید. در ادامه نحوه کاشت سبزه پرتقال را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.



کاشتن سبزه پرتقال برای عید نوروز

۱. ابتدا هسته های پرتقال را به کمک چاقو از آن خارج کنید. توجه داشته باشید که هسته ها نباید لکه دار باشند.


خارج کردن هسته پرتقال


۲.به کمک انگشت هسته ها را زیر آب به خوبی بشویید.

۳.هسته ها را به همراه یک لیوان آب ولرم درون ظرفی مناسب بریزید و اجازه دهید تا هسته ها به مدت یک شب در آب بمانند.



خیس کردن هسته درون آب


۴. هسته های خیس خورده را درون حوله کاغذی مرطوب قرار دهید. توجه داشته باشید که هسته ها باید به واسطه حوله به خوبی محصور شوند و علاوه بر این هسته ها باید مرطوب نگه داشته شوند در صورتی که خشک شوند دیگر جوانه نخواهند زد.


محصور کردن هسته با حوله


۵. هسته های پرتقال را درون پاکت پلاستیکی قرار دهید تا رطوبت آن ها حفظ شود. توجه داشته باشید که در زمان قرار دادن هسته ها درون پاکت پلاستیکی باید اجازه تبادل هوا را بدهید و این مرحله یکی از مهم ترین مراحل کاشتن سبزه پرتقال برای عید نوروز می باشد.


قرار دادن هسته های پرتقال درون پاکت پلاستیکی


۶.هسته های پرتقال را در دما ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتی گراد قرار دهید تا جوانه بزنند. می توانید آن ها را در لبه پنجره ای که آفتاب به داخل آن می تابد قرار دهید.


قرار دادن هسته ها در مجاورت آفتاب


۷. به صورت منظم هسته ها را بررسی نمایید و اگر رطوبت خود را از دست داده اند هسته ها را دوباره مرطوب نمایید.


آبیاری هسته پرتقال


۸. توجه داشته باشید که هسته پرتقال برای سبز شدن به ۱۴ روز زمان نیاز دارد.


آموزش کاشت سبزه برای عید نوروز


۹. هسته ها را بعد از سبز شدن به درون ظرف تزیینی مناسبی انتقال دهید و آن ها را روزی یک بار مرطوب نمایید تا از پلاسیدگی و خشک شدن سبزه پرتقال جلوگیری شود.


نحوه کاشت سبزه پرتقال


در این مطلب کاشت سبزه با هسته پرتقال را در ۹ مرحله مشاهده کردید که امیدواریم این مدل سبزه عید نوروز مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و اطلاعات لازم را در خصوص کشت آن بدست آورده باشید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد