hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > افراد عصبانی چه ویتامین‌هایی بخورند؟

افراد عصبانی چه ویتامین‌هایی بخورند؟

مصرف برخی از ویتامین‌ها به علت تقویت سیستم عصبی بدن باعث پیشگیری از ابتلا به پرخاشگری در افراد خواهد شد.
 امروزه به علت فشار‌های کاری فراوان بسیاری از افراد به ضعف اعصاب دچار می‌شوند و تعادل خود را در محیط‌های اجتماعی و فرهنگی از دست می‌دهند. کنترل این افراد در وضعیت بحرانی و حساس کار هر کسی نیست در واقع ضعف یا فروپاشی اعصاب حالتی است که دست کم همه ما یک بار در روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. موقعیت‌های استرس زا مانند مطالعه برای کنکور به منظور ورود به دانشگاه باعث فشار به اعصاب انسان و تشدید بیماری‌های روحی و روانی فراوانی می‌شود. التهاب اعصاب، فشرده شدن اعصاب، آسیب عصبی، توسعه و پیشرفت تومور‌های بدخیم روی سلول‌ها و بافت‌های عصبی، تغذیه و سبک زندگی نامناسب از عوامل تشدید کننده افزایش اعصاب ضعیف در افراد است، اما در این وضعیت مصرف بعضی از خوراکی‌ها و ویتامین‌ها باعث تقویت سیستم عصبی در افراد می‌شود.


ویتامین‌های روحیه بخش

ویتامین C

مصرف میوه‌های حاوی ویتامین C مانند کلم، مرکبات، کیوی، طالبی، خربزه، نخود فرنگی، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، اسفناج، شلغم، کدو حلوایی و کلم بروکلی به علت تقویت اعصاب در پیشگیری از ابتلا به پرخاشگری موثر است.

آهن

یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای انتقال اکسیژن به سلول‌های بدن آهن است که در مواد غذایی مانند جگر، گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات به خوبی یافت می‌شود. مصرف این مواد غذایی همراه با ویتامین C باعث جذب بیشتر آهن و تقویت سیستم عصبی خواهد شد.

ویتامین B۱

مصرف خوراکی‌هایی مانند نخودفرنگی، تخمه آفتاب گردان، جوانه گندم، کنجد، سویا، بادام هندی، بادام و گردو به علت وجود ویتامین B۱ منبع بسیار خوبی برای جلوگیری از ضعف اعصاب در افراد است.


ویتامین B۱۲

بسیاری از افراد مصرف روزانه شیر و لبنیات را در لیست موادغذایی خود قرار می‌دهند چرا که این کار باعث تقویت سیستم اعصاب در آن‌ها و جلوگیری از پیری زود رس خواهد شد. از دیگر مواد غذایی که در لیست ویتامین B۱۲ قرار می‌گیرند و دارای خواص تقویت اعصاب هستند می‌توان به جگر، قلوه، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز و مرغ اشاره کرد.

امگا

چربی ها، به ویژه چربی‌های غیر اشباع مانند اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ در ساختمان سلول‌های عصبی به کار می‌روند. به همین دلیل مصرف مقادیر مناسبی از روغن‌های گیاهی مانند روغن ذرت، سویا، کانولا، روغن زیتون و روغن ماهی برای سلامت و عملکرد سیستم عصبی ضروری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد