hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سامانه الکترونیکی تنظیم بازار در اصفهان راه اندازی می‌شود

سامانه الکترونیکی تنظیم بازار در اصفهان راه اندازی می‌شود

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: سامانه الکترونیکی تنظیم و نظارت موسوم به رهتاب (راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار) در استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

سید حسن قاضی عسگر شنبه شب در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با به‌کارگیری سامانه رهتاب، شناسایی نیازهای گروه‌های متفاوت شهروندان توسط کارگروه تنظیم بازار استان با سهولت و دقت بیشتری امکان‌پذیر و نیز امکان قیمت‌گذاری یکپارچه و مدیریت قیمت‌ها مقدور خواهدبود.
وی اشاره کرد: مذاکره ۶ ماه پیش با یکی از شرکت‌های دانش بنیان به ایجاد این سامانه منجر شد و قرار است در آینده با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت، شبکه رهتاب به سامانه جامعه تجارت متصل و کشوری شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان سهولت خرید، کاهش صف، توزیع عادلانه کالا، ارائه کالا و خدمات براساس جامعه هدف، جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا، تضمین اصالت کالا و مشخص کردن رضایتمندی مردم از فروشندگان و قیمت کالا و ارائه کالا و خدمات در سراسر استان را از مزایای این سامانه دانست.
وی عنوان کرد: کالاهای یارانه‌ای دولت از جمله گوشت، شکر، برنج، مرغ و میوه شب عید از طریق این سامانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
قاضی عسگر اظهارداشت: کنترل‌های موردنیاز برای رسیدن اجناس تنظیم بازاری به دست مصرف‌کننده از مسائل مهم ستاد تنظیم بازار است که باید به صورت دقیق بر آن نظارت شود.
وی افزود: ما به دنبال بهره‌گیری از تمام توانمندی‌های موجود در استان در حوزه صنعت و به ویژه کشاورزی هستیم و باید ساختارها اصلاح شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات نوروز افزود: امسال قرار نبود دولت در بحث تامین میوه شب عید ورود کند، اما با دستور معاون اول رئیس جمهوری قرار شد بحث تامین میوه شب عید همچون سال‌های گذشته انجام شود.
وی درخصوص تامین سوخت کشاورزان، دامداران و صنوف مختلف نیز گفت: مقررشد جمع‌بندی نتایج جلسه‌های مختلفی که تاکنون در این باره برگزارشده ارائه شود تا طرح جامع و اساسی که در نظر داریم را بتوانیم تا پایان سال جاری در استان اجرایی کنیم و مشکلات مربوط به آن در اصفهان رفع شود.
قاضی عسگر درمورد تامین میوه شب عید نوروز نیز تصریح کرد: بازار به گونه‌ای هدایت و کنترل خواهد شد که قیمت میوه شب عید تغییری نکند.
وی یادآورشد: دراین‌باره بین اصناف، اتحادیه میوه و بره‌بار، سازمان جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت اختلاف نظرهایی وجود داشت که مقرر شد در کمیته‌ای تخصصی موضوع جمع‌بندی و مصوبات آن اجرایی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: دبیری کارگروه تنظیم بازار در کشور بر عهده صنعت، معدن و تجارت است ولی پیش از این در استان اصفهان این وظیفه را جهادکشاورزی عهده‌دار بود که مشکلاتی را به همراه داشت، به همین دلیل دبیری این کارگروه در استان اصفهان به سازمان صمت منتقل شد و مقرر شد جهادکشاورزی در این زمینه کمک کرده و مسائل تخصصی مربوط به حوزه خود را انجام دهد.
وی همچنین در زمینه خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید بیان کرد: نزدیک به چهار هزار تن سیب، چهار هزار تن پرتقال و سایر میوه‌ها نیز به همین میزان خرید و در استان اصفهان ذخیره‌سازی خواهدشد.
قاضی عسگر ابراز امیدواری کرد: این میزان به خوبی و به موقع توزیع شود و از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها پیشگیری شود.
وی همچنین تاکیدکرد: تاکنون از روش‌های جدید و  فناوری روز در تنظیم بازار استفاده نشده است درحالی‌که ورود به این عرصه علاوه بر اشتغال‌زایی در حوزه دانش‌بنیان به نظارت کامل بازار و قیمت‌ها می‌انجامد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد